2012. április 1., vasárnap

3 perces süti a mikróból

Az nem titok, hogy nagyon kedvelem az egyszerű és villámgyorsan elkészíthető finomságokat, de azt még én sem hittem, hogy egy ilyen bögrében összekeverős édesség jól is kisülhet. Szó szerint. :)


Az elpakolás és a mosogatás sokkal tovább tart, mint maga a süti összeállítása és megsülése. A receptet itt találtam, és csak annyit tudok mondani, hogy nekem nagyon ízlett. :)


Hozzávalók(1 bögrére)

  • 2 ek. liszt
  • fél mk. sütőpor
  • 2 ek. cukor
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 1 tojás
  • 2,5 ek. tej
  • 1,5 ek. olaj

Semmi más dolgunk nincs, mint elővesszük a kedvenc bögrénket és a hozzávalókat a fenti sorrendben beletesszük, majd alaposan összekeverjük.
Betesszük a mikróba, és 3 percig sütjük (mikrózzuk) a legmagasabb fokozaton. Az első ilyen lett:
A második bögrénél már csökkentettem az időt, szerintem így sokkal fincsibb lett. 900 watton 2 perc 20 másodperc. :) Íme az eredmény, sokkal lágyabb, szellősebb lett a tészta.
Ez tulajdonképpen csak egy alaprecept, variálhatjuk mindenféle jóval. Én például legközelebb darált mogyorót és pisztáciát teszek a tésztába. De jöhetnek a lekvárok, aszalt gyümölcsök, és persze a sodók pudingok. :)
Aki esetleg diétázik, vagy odafigyel a kalóriákra, elkészítheti teljes kiőrlésű liszttel, édesítőszerrel, zsírszegény tejjel és kevesebb olajjal.

Mindenkinek jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése