2013. november 19., kedd

Napóleon kuglóf

Már az újságos standnál állva végiglapoztam a Stahl magazin Csupa csoki c. különszámát és egy rövid eszmecserét folytattam magammal, hogy melyik receptet kellene először elkészíteni a megannyi finomság közül. Végül erre a kuglófra esett a választásom.


A kis bevezetőben olvashatjuk, hogy a történet szerint egy ehhez hasonló kuglófot szolgáltak fel (többek között) Napóleon és Mária Lujza esküvőjén. Az ételek felügyelője pedig a híres Marie-Antoine Carêm volt, aki először tett szert világhírnévre szakácsként.
Mielőtt elolvasnátok a hozzávalókat, előre szólok, hogy ez nem az a spórolós fajta recept, de kiadós, és nekem kb. 16 szelet (nem kicsi!!) jött ki belőle. Csak ajánlani tudom, csokirajongók előnyben!
Nekem változtatnom kellett egy kicsit, mert rosszul mértem fel a helyzetet az éléskamrában...

Hozzávalók (24-26 cm átmérőjű kuglóf formához)


  • 35 dkg rétesliszt
  • 2 tk sütőpor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk só
  • 20 dkg apróra tört tejcsokoládé
  • 25 dkg apróra tört étcsokoládé
  • 1 dl tej (ezt egyszerűen csak kifelejtettem...no comment)   :)
  • 1 narancs leve és reszelt héja (nekem citrom)
  • 1 ek konyak (nekem whisky)
  • 35 dkg puha vaj
  • 20 dkg cukor
  • kevés friss gyömbér reszelve (friss híján por formájában is szuper)
  • 7 tojás


Mázhoz:

  • 4 dkg étcsokoládé
  • 5 ek tejszín


A formát kivajazzuk és kilisztezzük. Összeszitáljuk a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és sót.
A kétféle csokoládét megolvasztjuk, (ki hogyan szereti, mikróban vagy gőz fölött) majd langyosra hűtjük.
A vajat, cukrot, reszelt narancs/citromhéjat és gyömbért habosra keverjük egy nagy tálban, majd egyesével keverjük hozzá a tojásokat. Forgassuk bele az olvasztott csokoládét, végül pedig a lisztes egyveleget is.
Igazából külön lépés lett volna a tej, narancslé és konyak összekeverése, de én a citrom miatt nem mert kockáztatni, így a levét és a whiskyt a cukros masszába kevertem bele...a tejen pedig addigra átsiklottam. :)

A masszát beletöltjük a formába és 175°c-ra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 60 perc alatt készre sütjük.
Mindenképpen végezzünk tűpróbát!
Sütőből kivéve tegyük rácsra és hagyjuk kihűlni egy kicsit a formában.
A mázhoz kis lábosban olvasszuk össze a tejszínt és a csokit. (én csempésztem bele 1 tk whiskyt)
A kuglófot fordítsuk ki egy tálra és szórjuk meg kevés porcukorral, majd locsoljuk meg a mázzal.
Szeleteljük és kínáljuk.
Igaz, hogy nem sűrűn szoktam kuglófot készíteni, de ez valami mennyei...szuper csokis, pont eléggé édes és kesernyés egyszerre. Imádtuk!

UI.: Drága Sógornőm, ezt is felvesszük a cuki kínálatába! :)

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: