2011. október 11., kedd

Virslis kifli

Már sokszor megfogadtam, hogy elkészítem ezt a sós finomságot, de valahogy csak nem sikerült megvalósítani. A hétvége aztán remek alkalmat adott, anyósomék jöttek át délután, és ezekkel a kiflikkel készültem...nem hiába. :)


Annyiféleképpen el lehet készíteni, én is legalább 5 különböző változatban ismerem, ezek közül a No Salty-n található 3. verziónak álltam neki, (amit Suncika töltött fel, tehát neki köszönjük) de biztos vagyok benne, hogy a többi is legalább ennyire fincsi. Aggódtam, hogy sokáig tart majd az elkészítése és még macerásnak is tűnt, de egyáltalán nem volt az. Nem tart tovább, mint egy sima kelt tésztás recept és meglepően gyorsan haladtam vele. Ezek után már sokkal bátrabban fogok nekilátni. :)
Legközelebb a barátaimat is megkínálom vele a következő összejövetelkor, tökéletes sörkorcsolya lesz.


Hozzávalók(24 darabhoz)

  • 1 kg liszt
  • fél l tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 ek. só
  • 1 ek. cukor
  • 2 dl olaj
  • 1 tojás a kenéshez
  • szezámmag
  • 12 darab virsli
  • 12 kis csík sajt

A lisztet, sót, olajat egy tálba készítjük. A tejet a cukorral felmelegítjük majd hozzáadjuk az élesztőt és hagyjuk kicsit dolgozni, majd hozzáöntjük a lisztes keverékhez. Pár perc után már dagaszthatjuk, utána pedig félretesszük kelni. (35-50 perc)
Az eredeti receptben 4 felé veszik a tésztát, de én nem akartam nagyon elaprózni, így csak 3 felé szedtem. Mindegyiket külön-külön lisztezett deszkán kör alakúra nyújtjuk és felvágjuk 8 cikkre.
A virsliket félbevágjuk, és a sajtból is szelünk keskeny csíkokat. Minden cikk hosszabbik végére helyezünk egy fél darab virslit és egy sajtot is.
Ennél az oldalánál fogva feltekerjük és a végüket picit be is hajlíthatjuk, kialakítva a kifli formát.
Tepsibe tesszük és megkenjük tojással, majd megszórjuk a tetejét szezámmaggal, vagy ízlés szerint mással.
180°C-ra előmelegítjük a sütőt és az aljába teszünk egy lábos vizet, így tesszük be sülni a kifliket és pirulásig bent hagyjuk.
Amint kivettük, spricceljük meg őket egy kevés vízzel, így még puhábbak lesznek. Már csak meg kell várni, hogy kihűljenek, és már tálalhatjuk is.
Valóban nagyon finom puha volt a tésztája és még másnapra sem száradt ki nagyon, de persze mint minden kelt tészta, ez is a sütés napján a legfinomabb. :)

Jó étvágyat kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Örülök, hogy ízlik a receptem! :) Ügyes vagy!

    Suncika (www.etelekestortak.blogger.hu)

    VálaszTörlés
  2. Nem is néztem, hogy te töltötted fel...köszönjük, hogy megosztottad velünk!! Istenien finom, és már ki is egészítem a bejegyzésem.

    VálaszTörlés
  3. Huhhh, de jól hangzik, és nagyon guszta!! :)

    VálaszTörlés