2012. március 25., vasárnap

Habcsókos kalács másként

Jó ideje követem Limara blogját, és szinte minden újabb receptjénél megfogadom, hogy azt is elkészítem. Legnagyobb sajnálatomra azonban ezt viszonylag ritkán sikerül a gyakorlatba átültetni. De most végre összejött... igaz nem lett tökéletes, ennek ellenére mindenkit arra buzdítok, hogy álljon neki. :)




Hozzávalók

Tésztához:
  • 60 dkg liszt
  • 5 dkg cukor
  • 3/4 tk. só
  • 2 dkg friss vagy 7 g szárított élesztő
  • 1,8 dl tej
  • 0,6 dl víz
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 3 tojás sárgája

Habcsókhoz:
  • 3 nagy tojás fehérje
  • csipet só
  • 1 tk. vanília eszencia
  • 10 dkg cukor

Töltelékhez:
  • forró csokoládépor
  • őrölt dió

A tészta hozzávalóit géppel vagy kézzel bedagasztjuk, majd duplájára kelesztjük. Közben elkészítjük a habcsókot, a hozzávalókat egy tálba tesszük, majd kemény habot verünk belőle.
Ezután lisztezett felületen kettévesszük a tésztát. Külön-külön kinyújtjuk őket téglalap alakúra, kb. 2 mm vastagra. Az első tésztára kenjük a habcsók felét, majd vastagon megszórjuk forró csokoládéporral.
A tésztát feltekerjük, mint a bejglit, majd hosszában egy éles késsel kettéhasítjuk. Kicsit kifordítjuk, hogy a vágott felük legyen felfelé, majd összetekerjük őket, ügyelve arra, hogy a vágás végig felül maradjon.
Szerintem ez a legkényesebb pontja az egész kalácsnak, mert ha nem sikerül elég keményre verni a habcsókot, akkor az most szépen kifolyik, illetve szinte lehetetlenné teszi az összetekerést. Nekem ez történt az első tésztánál. :)
A második tésztát ugyanígy kinyújtjuk, megkenjük habbal és megszórjuk őrölt dióval, vagy ízlésünk szerint bármivel. Ezúttal kicsit jobban sikerült a vágás-tekerés, az egyik felét kimondottan szépnek láttam. :)
Tepsire tesszük a kalácsokat és még 30 percig hagyjuk őket pihenni. 180°C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük.
Nagyon különleges íze van, nekem nagyon ízlett, csak az elkészítését kell egy kicsit gyakorolni. :)

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a recept, isteni finom lehet!:)

    VálaszTörlés
  2. Én is egy habcsókos kalácsot néztem ki Limaránál, a héten nekirugaszkodok. te nagyon ügyesen megoldottad, szépek lettek nagyon:)

    VálaszTörlés