2016. augusztus 20., szombat

Devil's food cake

Mióta megérkeztek Mary Berry receptes könyvei, egyfolytában azokat forgatom. Még ha nem is készülök sütni, akkor is jól esik átlapozni őket és gyönyörködni a megannyi finomságban.
Múlt hétvégén, a picit hűvösebb idővel együtt rászántam magam a sütésre, és erre a tortára esett a választásom...az egyik legjobb döntésem volt. :)

Nagyon egyszerű elkészíteni, én két részletben tettem meg. Szombaton délután sütöttem meg a tészta lapokat és másnap délelőtt készítettem el a habot, így tökéletes desszert lett a vasárnapi ebéd után.

Hozzávalók (2 db 20 cm-es tortaformához)

Tésztához
  • 5,5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 2,25 dl víz
  • 12 dkg vaj
  • 28 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 18 dkg liszt
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1/2 tk sütőpor


Töltelékhez és bevonathoz
  • 1 nagy tojás fehérje
  • 18 dkg cukor
  • 2 ek forró víz


Első lépésként a kakaót csomómentesre keverjük a vízzel és félretesszük.
A vajat alaposan kikeverjük a cukorral, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat. A lisztet elkeverjük a sütőporral, szódabikarbónával (én egy csipet sót is raktam bele).
A tojásos keverékhez felváltva adjuk a lisztet és vizes kakaót. Alaposan összedolgozzuk.
Két db 20 cm-es tortaformába töltjük a tésztát, amit vagy kivajazunk-lisztezünk vagy papírral bélelünk ki.
180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük és kb. 35 perc alatt készre sütjük. Mivel jó kakaós a tészta, figyeljünk, nehogy odaégessük. Hagyjuk teljesen kihűlni.

A bevonathoz tegyük egy hőálló tálba a fehérjét a cukorral és gőz fölött keverjük 10-12 percig.
A recept szerint kell hozzá egy csipet ún. "cream of tartar", ami tisztított borkő. Én boltban még nem nagyon találkoztam vele, egy webshopból rendeltem  korábban. Jobb állaga lesz a habnak, de ha kihagyjuk sem történik katasztrófa.
Miután elkészült, próbáljunk gyorsan dolgozni, mert hamar száradni, keményedni kezd a hab. A két tortalap közé kenjünk egy keveset a habból, a többivel pedig vonjuk be az egész tortát. Ha szeretnénk villával nyomkodhatunk bele kis hullámokat. Tegyük hűtőbe tálalásig.

Ha van otthon karamellizáló fáklyánk, akkor azzal szépen meg tudjuk pirítani a habot.


Ez a tészta recept annyira fenséges, hogy máshoz is használom majd. A férjemnek és nekem nagy kedvencünk lett ez a süti.

Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése