2016. augusztus 27., szombat

Egzotikus csók

Azt hiszem már említettem, hogy imádok olvasni. Nem is olyan régen futottam bele Joanna Fluke irónő sorozatába, melynek egyes részei Hannah Swensen titokzatos esetei alcímmel jönnek ki, és mindegyiknek valami ínycsiklandó desszert szerepel a címében. Például: Áfonyás muffin és gyilkosság. Igazi könnyed, nyárra való lányos-krimi, melynek főszereplője egy fiatal cukrász lány, aki saját sütödét nyitott. Kellemes hangulata van és ami külön tetszik benne, hogy 9-10 db receptet tartalmaz mindegyik kötet.

Ez a keksz az első rész címadó sütije, amit rém egyszerű elkészíteni, gyakorlatilag ha kimértük a hozzávalókat, mindent összeöntünk és kész. :)

Hozzávalók (kb. 36 darabhoz)

  • 40 dkg liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 20 dkg puha vaj
  • 25 dkg barna cukor
  • 15 dkg déli aszalt gyümölcs aprítva
  • 15 dkg fehér csokoládé, apróra vágva (vagy csokilencse formájában)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 tojás
  • 1 dl víz

A hozzávalókat a víz kivételével egy nagy tálba készítjük és összekeverjük. A végén annyi vizet adunk hozzá, hogy megfelelő állagú tésztát kapjunk, nekem nem kellett az összes víz.
Ha azonnal megsütjük, akkor kanállal tökéletesen lehet adagolni a tepsire, picit lenyomkodjuk a tetejüket. Én azonban egy éjszakára eltettem pihenni és másnap sütöttem meg.
Így viszont kanál helyett kézzel tudtam kis pogácsákat formázni, de előtte csíkokra vágtam a tésztát, hogy könnyebb legye adagolni. Ezen a képen jól látni a tésztában rejtőző finomságokat, csoki, kivi, mangó, lime darabkákat.
190°C-ra előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük.
Rácson hagyjuk teljesen kihűlni, majd tálaljuk.
Mindenki tetszését elnyerte. :)


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése