2011. december 25., vasárnap

Lekváros linzer

Azt hiszem a legtöbb háztartás karácsonyi menüjén szerepel valamilyen formában a lekváros linzer. Én magam is nagyon szeretem, igaz eddig még sosem készítettem, de ezek után viszont...szerintem jól sikerült, én legalábbis nem nagyon tudok leállni az evésével.


Ha nincs semmi dolgom a konyhában, akkor is veszek egy potya kerülőt arrafelé, csak hogy sutyiban elcsenhessek egyet. :) Ki is mondta, hogy felnőttem? :)
Gondolom mindenkinek megvan erre a bevált receptje, és biztosan egyik jobb, mint a másik, de egyszer ajánlom ezt is kipróbálásra.


Hozzávalók(6 főre)

  • 60 dkg liszt
  • 30 dkg vaj
  • 2 ek. zsír
  • 2 tojássárgája
  • 20 dkg porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1,5 cs. sütőpor
  • lekvár a kenéshez

Minden hozzávalót egy nagy tálba készítünk és alaposan összegyúrjuk. Az arányai miatt egy kicsit nehezen áll össze, de ne adjuk fel, érdemes megdolgozni érte. :)
Pihentetni sem kell, egyből vehetjük elő a deszkát, és kezdődhet a nyújtás. Tetszőleges formákkal kiszaggatjuk.
200°c-on aranybarnára sütjük. Vigyázzunk vele, mert hirtelen kezd el pirulni, én az egyik tepsit picit túlsütöttem...
Ha kihűltek, akkor lekvárral megkenjük és összeragasztjuk őket. Én a klasszikus sárgabarack mellett döntöttem.
Kevés porcukorral meghintve tálaljuk.

Mindenkinek jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése