2012. szeptember 5., szerda

Tejfölös torta málnával

Ezt a sütit még a málnaszezon közepén készítettem el, amikor minden nap átmentem szüleimhez, hogy leeszegessem a bokorról a málnaszemeket. :) Azt hiszem nem kell eltitkolnom, hogy talán ez a gyümölcs a gyengém...nem tudok ellenállni neki. Így igen csak nagy erőfeszítésembe került, hogy a tálkába is szedjek gyümölcsöt a sütihez. Miután megkóstoltam ezt a tortát bátran állíthatom, hogy megérte. :D
A receptet Strawberry-től vettem kölcsön.



Hozzávalók (6 főre)

Tésztához:
  • 10 dkg babapiskóta ledarálva
  • 5 dkg hideg vaj
  • 5 dkg marcipánmassza, lereszelve
  • 2 ek. hideg tej

Krémhez:

  • 75 dkg tejföl
  • ízlés szerint porcukor
  • 2 cs. zselatin fix
  • 15 dkg málna


A babapiskótát ledaráljuk, a marcipánt pedig lereszeljük. Én most csak olyat kaptam, ami csokival volt bevonva, de egy cseppet sem rontott a tésztán, sőt. :)
A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk és pihentetés nélkül a tortaforma aljára nyomkodjuk. (előtte béleljük papírral)
170°C-os sütőbe dugjuk és 15 perc alatt megsütjük.
Közben elkészítjük a krémet. A tejfölt alaposan kikeverjük a zselatin fixszel. Én Dr. Oetker félét használok, nekem ez vált be a legjobban. Majd sűrű kóstolgatás közepette adagoljunk hozzá annyi porcukrot vagy édesítőt, amennyi jólesik. Érdemes inkább savanykásabbra hagyni.
Végül a megmosott, szárazra törölt málnát nagyon óvatosan beleforgatjuk.
Ha kihűlt a tésztalap, szépen elsimítjuk rajta a krémet és tálalásig hűtőben dermesztjük. Én hagytam egy éjszakát pihenni a hűtőben, így másnap szépen tudtam szeletelni.
Nagyon finom, hűsítő nyalánkság, melegben ideális. Nekem különösen ízlett a tésztában megbújó marcipán.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: