2013. január 27., vasárnap

Lúdláb tekercs a SAD 12. fordulójára

A SAD jelenlegi fordulójának házigazdája Éva, aki szerintem egy nagyon szuper témát talált ki. Ez nem más, mint: "Csavard fel a ...! " Azonnal elkezdtek cikázni az ötletek a fejemben, hogy mit is készítsek, végül arra jutottam, hogy az egyik nagy kedvencemet bújtatom más köntösbe. :)

Az elkészítésénél nem egy konkrét receptet követtem, hanem külön-külön a jól bevált alapreceptjeimet húztam elő a tarsolyomból.


Hozzávalók (6-8 főre)

Tésztához:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 5 ek liszt
  • 2 ek kakaópor
  • 1 csapott tk sütőpor
  • csipet só


Krémhez:

  • 4 dl habtejszín
  • 1 ek porcukor
  • 10 dkg csoki


Tetejére:

  • tortabevonó


Egyéb:

  • meggy
  • ízlés szerint rum vagy aroma


A krémet előző este készítsük el! Ehhez nem kell mást tenni, mint egy kis lábosban felforralni a tejszínt, majd hozzáadjuk a cukrot és beledobjuk a darabokra tört csokoládét. Levesszük a tűzről, és simára keverjük. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd éjszakára hűtőbe tesszük, hogy másnap csodás habot verjünk belőle. :)

A tésztához szétválasztjuk a tojásokat, a fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját pedig az összes többi hozzávalóval kikeverjük. Végül óvatosan beleforgatjuk a habot.
Tepsibe öntjük, és 160°c-on aranybarnára sütjük.
Amint készen van, enyhén lisztezett deszkára vagy egy másik tepsi hátoldalára borítjuk, és azonnal feltekerjük és hagyjuk kihűlni.
Közben nekiláthatunk a krémnek, ami mindössze annyiból áll, hogy a hűtőből kivett krémet legalább 10 percig verjük robotgéppel.
A tésztát kitekerjük és megkenjük a krémmel. Az egyik szélére pedig szorosan egymás mögé rakosgatjuk a meggyszemeket. Ha szeretnénk ezeket előtte egy kevés rumban, vagy aromában megáztathatjuk.
Végül óvatosan tekerjük fel a tésztalapot.
Tegyük hűtőbe, és már csak a bevonat maradt hátra. Én tortabevonót használok, de bárhogyan díszíthetjük, félretett krémmel, tejszínhabbal vagy hagyhatjuk "pucéran" is.
Már csak szeletelni kell...és persze bepuszilni. :)

Szóval kedves Éva, jelentem: felcsavartam a lúdlábat! :)

Jó étvágyat mindenkinek!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen elkészítetted. Különben családomnak is ez a kedvence különbözően készítettem már el én is . Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. juj, ez is nagyon jó ötlet! :) ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan finomat tekertél, mentettem is! :)
    Gyere játszani az én fordulómra is, ha van kedved! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, mindenképpen megyek! :)

    VálaszTörlés