2013. május 8., szerda

Túrós-epres kosárkák mentával - VKF! 56. forduló

A mostani fordulót az Orchidea a konyhában c. blog írója vezeti, és mi más is lehetett volna a téma, mint a legcsodálatosabb nap az évben, Anyák napja. :)
Én több mindent is készítettem erre az alkalomra, de úgy gondoltam ezekkel a töltött kosarakkal jövök a VKF-re.


Hozzávalók (10 db kosárhoz)

Tésztához:

  • 1 cs. leveles tészta (27,5 dkg)


Töltelékhez:

  • 12,5 dkg túró
  • 3 ek. tejföl
  • fél citrom reszelt héja
  • 5-6 szem eper apróra vágva
  • édesítő vagy méz ízlés szerint
  • mentalevél (én 4 db-ot tettem bele)


Díszítéshez:

  • mentalevél
  • eper


A töltelékhez egy tálba készítünk minden hozzávalót és óvatosan összekeverjük. A mentát és az epret is jó apróra vágtam, így könnyebb megtölteni a tésztát.
Előkészítünk egy muffin sütőformát, kicsit kivajazzuk-lisztezzük a mélyedéseket. A tésztát 10, nagyjából egyenlő darabra vágjuk és kibéleljük vele a muffinformákat.
Belekanalazzuk a tölteléket.
180°C-ra előmelegített sütőbe toljuk. Én légkeverésen sütöttem kb. 15-20 percig.
Hagyjuk kihűlni. Tálaláshoz apróra vágtam néhány szem epret és ezt ráhalmoztam a kosarak tetejére, majd 1-2 mentalevelet szúrtam a töltelékbe.

Jó étvágyat kívánok!

3 megjegyzés: