2011. február 8., kedd

Palacsinta

Palacsinta....a szó hallatán azonnal előtörnek bennem a gyermekkori emlékek: jó kis olajos palacsinta, amiből nem tudtam egynél többet megenni, az egész lakást betöltő égett olaj szag, és nyakig maszatos kezecskék. Azt hiszem ezekkel a gondolatokkal nem vagyok egyedül. :)
Talán nem túlzás azt állítani, hogy szinte mindenki szereti a palacsintát, ha nem is édesen, akkor sósan biztosan. Rengetegféle töltelékkel lehet készíteni, de a nagy klasszikusok, mint a lekváros, és a túrós sosem mennek ki a divatból. Szerencsére.
Valamelyik nap a tv-ben, az egyik főzőműsorban éppen ezt csináltak, azonnal összefutott a nyál a számban, és tudtam, hogy ha aznap nem ehetek én is, akkor összedől a világ. Tudom, gyerekes vagyok. :)
Utána is néztem, hogy milyen recept alapján készítsem el. Sokfélét találtam, az alapok nagyjából ugyanazok, de mindegyikben volt valami módosítás. Hát találomra az egyiket kiválasztottam, és láss csodát...soha nem fogom másképp csinálni.

Hozzávalók(15 darabhoz)

27 dkg liszt, 5-6 dl tej, 3 tojás, 1 evőkanál olaj, csipet só, 3 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, fél citrom reszelt héja
A lisztet egy tálba tesszük és folyamatos kevergetés mellett hozzáadagoljuk a tejet, Amikor csomómentesre kevertük, hozzákeverjük a többi hozzávalót is, és alaposan összedolgozzuk.
Elővesszük a serpenyőt, és most jön a trükk, nem olajjal, hanem picike vajjal kenjünk be, így nem lesz büdös a lakásban, és a palacsinta íze is kellemesebb.
Egyik oldal...
másik oldal :)
Ízlés szerinti töltelékkel kínáljuk. Én baracklekvárt és csokipudingot adtam mellé. (A pudingnál, az egy zacskóhoz előírt fél liter tej helyett csak 3,5 dl-vel készítettem, így sokkal sűrűbb, krémes állagúbb lett)
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése