2011. február 7., hétfő

Zöldséges mozzarella

Ez a recept már 4-5 éve megvan, ennek ellenére csak nagyon ritkán készítem el, magam sem tudom miért, pedig nagyon szeretjük. Azt hiszem ez volt az első olyan étel, amivel Őt vártam haza, szóval kellemes emlékek fűződnek hozzá. :)

Az eredeti leírásban mozzarella fészekként szerepel az elnevezés, és valahogy úgy is néz ki. Tegnap vacsorára azonban kis módosítással került a tányérra, ennek több oka is volt, de erről később.

Hozzávalók(kb. 2 főre)

4 mozzarella (amiket egy darabban lehet kapni, kis zacskóban), 2-3 kaliforniai paprika (ha más-más színű az még jobb), 1 közepes fej vöröshagyma, 1 kis csomag füstli (4db, vagy akármilyen más virsli) egy kis konzerv borsó (fagyasztott is jó), és szeletelt kenyér a pirítóshoz

Elsőre pontosan úgy csináltam, ahogyan le volt írva a receptben, ez lett a végeredmény:
Tegnap vacsorára is ezt szerettem volna elkészíteni, de néhány változtatást kellett elkövetnem.
Először is nem kaptam nagy mozzarellát, csak sok pici aprót. Már itt ugrott a mutatvány, hiszen a kicsiknek nem tudom kivájni a közepét, így nem lesz fészek. Aztán csak egyszínű paprikát kaptam, borsót meg elfelejtettem venni, így azt ki kell hagynom. Mindezek ellenére egész jó kis vacsi kerekedett ki belőle.

Az apróra vágott hagymát pici olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a felkarikázott virslit.
Amikor megpirultak a virslikarikák, hozzátettem a felkockázott paprikát. (a borsót is most kellene hozzáadni) Egy egészen kevés víz hozzáadásával puhára pároljuk a hozzávalókat.
Ezután kellett volna megskalpolni a mozzarellákat, kivájni a belsejét, amit hozzákeverünk a paprikás-virslis töltelékhez, és szépen megtölteni a sajtokat, majd rátenni a tejét, és pirítóst készíteni hozzá. (az első képen szépen látszik)
Ehelyett, én főztem ki penne tésztát, hozzákevertem a tölteléknek valót, és félbevágott pici mozzarellát szórtam a tetejére.
Ez lett a végeredmény, őszintén szólva így is nagyon finom volt, bár az eredeti tervtől eléggé eltér. :)
Szóval sokféle formában meg lehet valósítani ezeket a hozzávalókat, mindenki tegye a kedve és ízlése szerint.
(Ha valaki esetleg megpróbálkozik vele, legyen szíves ossza meg velünk a tapasztalatait)
Sógornőmnek ajánlom, (természetes húsmenetes változatban) akár egy kis fetával, paradicsommal. :)

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése