2011. február 22., kedd

Tiramisu (tojás nélkül)

A tiramisu Olaszországból származó édesség, jelentése átvitt értelemben: dobj fel. Ezzel a benne lévő kávéra és kakaóra utalnak. Érdekes, hogy ez egy nagyon "új" édesség, először 1971-ben tesznek említést róla. Azt, hogy ki, hol, és hogyan találta fel e remek olasz finomságot megoszlanak a vélemények. Az viszont biztos, hogy nagy köszönettel tartozunk neki. :)
A tiramisunak millió változata létezik, én eddig a jól bevált Stahl Judit receptet használtam, tegnap azonban módosítanom kellett. Nem volt itthon tojás, viszont mindenképpen el akartam készíteni. Utánanéztem milyen lehetőségek vannak, és persze oldalszámra találtam tojás nélküli leírásokat is. Összegeztem őket, és úgy döntöttem, nem követem egyiket sem, hanem megcsinálom a szokásos Stahl félét, csak tojás helyett tejszínhabot teszek bele.


Hozzávalók(4-5 főre)

25 dkg mascarpone, 1 csomag babapiskóta, 4 evőkanál sűrített tej, 2 dl tejszínhab, 1 csomag habfixáló, 2-3 dl kávé, mandula aroma, vanília aroma, cukrozatlan kakaópor
Először is elkészítettem a kávét, én 3 az 1-ben használtam, majd egy tálba öntöttem, és hozzáadtam egy kevés mandula aromát. Majd a piskótákat egy fél pillanatra megforgattam a kávéban, és kiraktam velük egy tál alját.
A krémhez felvertem a tejszínt a fixálóval, és óvatosan beleforgattam a mascarponét, a sűrített tejet, és egy kis vanília aromát. Ennek a felét ráhalmoztam a piskótákra.
Ezt megismételtem még egyszer. Újabb piskóta réteg, majd a krém másik fele. Végül pedig alaposan megszórtam a kakaóporral.
Néhány órára a hűtőbe tesszük, és hidegen tálaljuk.
Még sosem csináltam tojás nélkül, de ez is ugyanolyan finom volt, hamar rákaptunk. Ezentúl ezt fogom elkészíteni, főleg nyáron, amikor a nyers tojásban még kevésbé bízik az ember.
Fontos megjegyeznem, hogy spórolás szempontjából persze lehet olcsóbb sajtkrémmel és piskótával is próbálkozni, és biztosan az is jó, de akkor már nem igazi tiramisu, nem beszélve arról, hogy az a piskóta akkor vagy kemény marad, vagy teljesen szétázik. Szóval én ajánlom mindenkinek, hogy legalább egyszer készítsék el igazi hozzávalókból. :)

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése