2012. október 25., csütörtök

Francia narancsos sütemény

Teljesen véletlenül kerítettem sort erre a süteményre. Vasárnap délelőtt jutott eszembe, hogy mégis kellene valami édességet készíteni ebéd utánra, és felnyitottam a receptes könyvemet és ez volt az első recept, amit megláttam. Hát ennyi...

Menet közben aztán egy kicsit elbizonytalanodtam, hogy mégis milyen lesz a végeredmény, de felesleges volt minden ilyen gondolat. :) Aki szereti a narancsot, nem fog csalódni.

Hozzávalók (24 cm-es formához)

Tésztához:
  • 7,5 dkg liszt
  • 7,5 dkg keményítő
  • fél tk. sütőpor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 4 tojás
  • 17,5 dkg cukor
  • 7,5 dkg olvasztott vaj
  • 5 dkg szeletelt mandula

Tetejére:
  • 2 dl frissen facsart narancslé (kb. 2 nagyobb narancs leve)
  • 1 citrom leve
  • 1 ek. cukor
  • 2 ek. narancslikőr (elhagyható)

A lisztet a sütőporral, keményítővel és a narancs lereszelt héjával összekeverjük.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a megolvasztott vajat, végül beleforgatjuk a lisztes keveréket.
A fehérjét kemény hbbá verjük és óvatosan elkeverjük a masszával.
Egy kerek tortaformát kibélelünk sütőpapírral, az aljába egyenletesen beleszórjuk a mandulát,
majd ráöntjük a tésztát.
180°C-ra melegített sütőbe tesszük és aranybarnára sütjük. Ha kész, 10 percig a lekapcsolt sütőben pihetntetjük, csukott ajtónál.
Közben elkészíthetjük a "mázat". A narancs és citromlevet egy lábosba készítjük, hozzáadjuk a cukrot és ha szeretnénk, a likőrt is, majd felmelegítjük. (nem kell, hogy forrjon)
A langyosra hűlt süteményt tálcára tesszük és villával vag hústűvel sok helyen megszurkáljuk, majd óvatosan meglocsoljuk a citrusos lével. Én nem mertem az összeset ráönteni, pedig lehet, hogy elbírta volna. Ennek ellenére isteni lett a sütemény.
Csak áradozni tudnék róla...próbáljátok ki! :)

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. De jó:) Tetszik nagyon:) Hallottam már ilyen átitatós sütikről:)

    VálaszTörlés
  2. Finomak is. Először azt hittem, hogy nagyon átázik és olyan ragacsos lesz, de egyáltalán nem. :)

    VálaszTörlés