2012. október 18., csütörtök

Parmezános csirke mozzarellával felülsütve paradicsomszósz-ágyon

Amikor megláttam ezt a receptet Martha Stewart oldalán tudtam, hogy egy jó időre megtaláltam a kedvenc ételemet...és így is lett. :)
Villámgyorsan elkészíthető, de annál finomabb, és persze eltér a hétköznap megszokott ételektől. Mindenképpen próbáljátok ki, ha szeretitek a husit és mozzarellát.

Egyetlen apróságot azért megosztanék veletek. Megvettünk minden hozzávalót, köztük a parmezánt is, aztán amikor nekiláttam a főzésnek, kibontom a parmezánt...és valami iszonyúan büdös szag csapta meg az orromat. Nem, nem a sajt természetes illata volt...valami nem stimmelt a parmezánnal, így nem is mertem kockáztatni az ebéd sikerességét holmi kétes illatokat árasztó sajtdarabbal. Így gyorsan felrántottam a hűtő ajtaját és kerestem mivel tudnám pótolni. Szerencsére volt egy kis maradék cheddar elfekvőben, így végül azzal készítettem el. Akár a neve lehetett volna cheddar sajtos csirke is, de maradtam az eredetinél, hiszen biztos vagyok benne hogy úgy még istenibb. :)
A hozzávalóknál nem mindig tudok pontos mennyiségeket megadni, úgyis fogjátok látni, hogy kb. mennyire lesz szükségetek.


Hozzávalók

  • csirkemell
  • zsemlemorzsa
  • parmezán sajt
  • 1 tojás
  • kb. 2-3 dl paradicsomszósz
  • kevés olívaolaj
  • 2 cs. mozzarella

A sajtot lereszeljük és összekeverjük a morzsával. (1:1 arányban) A csirkét vékonyra szeljük, kicsit ki is klopfolhatjuk, majd sózzuk-borsozzuk. Panírozzuk be a tojás és a sajtos-morzsa felhasználásval.
Melegítsünk kevés olívaolajat egy serpenyőben és hirtelen süssük meg a hús szeletek mindkét oldalát.
Egy kis tepsibe vagy sütőtálba öntsük bele a paradicsomszószt (én üvegeset használtam) és dugjuk be egy picit a sütőbe, hogy felmelegedjen, majd vegyük ki és fektessük bele a csirkéket.
A mozzarellát szeleteljük fel és tegyünk 1-1 darabot a húsok tetejére. Én megszórtam egy csipet bazsalikommal is.
Dugjuk vissza a sütőbe kb. 10 percre.
Én tésztát főztem ki hozzá, azt hiszem az olasz jellege miatt ez dukált mellé a legjobban.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése