2016. január 13., szerda

Parmezános keksz

Az ilyen sós falatok mindig nagy népszerűségnek örvendenek nálunk, legyen szó valamilyen összejövetelről, vagy csak egy laza kettesben töltött, mozizós estéről. Sok hasonló sajtos receptet próbáltam már, de parmezánosat még soha. A végeredmény? Teljesen más állagú és aromájú finomság. :) Próbáljátok ki!
Karácsonykor, egyik este éppen kapcsolgattuk a TV-t, és igyekeztük túlélni a sütimérgezést, amikor is az egyik csatornán éppen Nigella sürgött-forgott a konyhában. Ott is ragadtunk, és a sült pulyka után következett ez a parmezános keksz recept. Azonnal kaptam papír és toll után, hogy rögtön lejegyezhessem a mennyiségeket. Nagyon finom lett, biztosan sokszor készítem majd.

Hozzávalók
  • 15 dkg liszt
  • 7,5 dkg parmezán sajt, reszelve
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • pici só
A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk, 2 részre osztjuk és hengert formázunk belőle. Folpackba csomagoljuk és a hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen egy kicsit.
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra, és felszeleteljük a rudakat, kb. kisujjnyi vastagra (ízlésünk szerint persze lehet vékonyabb/vastagabb)
Kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Az eredeti receptben nem szerepelt a só, de biztos voltam benne, hogy anélkül ízetlen lesz, ezért egy egészen picit raktam a tésztába, és amikor megsültek a kis korongok, még melegen megsóztam őket.
Aznap is isteni, de másnapra érik be igazán!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése