2013. március 3., vasárnap

Norvég almatorta

Nagyon régóta szemeztem ezzel a recepttel, de mindig csak halogattam, míg végül rábukkantam 2 fonnyadozó almára a konyha egyik zugában, amivel már nem nagyon tudtam mit kezdeni...és akkor eszembe jutott ez a recept, amit a nyeremény Varga Gábor könyvében találtam.


Hozzávalók

Tortához:

  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg liszt
  • 2 cs vaníliás cukor (a recept bourbon vaníliás cukrot ír, de a sima is tökéletes)
  • 4 tojás
  • 2 tk sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 db alma


Szóráshoz:

  • 3-4 ek cukor
  • fahéj (ízlés szerint)


A vajat a cukrokkal habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és mindegyikkel alaposan kikeverjük. Egy tálban vegyítsük össze a lisztet, sütőport, citromhéjat majd forgassuk a tojásos masszába.
Egy tortaformát béleljünk ki sütőpapírral majd a kapott tésztát kanalazzuk bele. Az almákat hámozzuk meg és vágjuk vékony szeletekre
és az élükkel lefelé nyomkodjuk bele a tésztába.
A szóráshoz keverjük össze a kristálycukrot annyi fahéjjal amennyivel jól esik, majd hintsük meg a torta tetejét.
180°C-ra előmelegített sütőbe dugjuk és légkeverésen kb. 40-45 percig sütjük, de a végén mindenképpen végezzünk tűpróbát.
Megvárjuk amíg kihűl, majd szeleteljük.
Nagyon egyszerűen összedobható, és a hozzávalók szinte mindig megtalálhatók a kamra mélyén. :)
Aki szeretné halmozni az élvezeteket, el tudnám képzelni a langyos tortaszeletet egy-két kanál hideg vaníliafagyival is....nyamm. :D

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése