2011. január 28., péntek

Feketeerdő torta

A Fem 3 csatornán van egy műsor, amit nagyon nagyon szeretek, ez az Esküvői tortacsodák. Ezzel gondolom nem okoztam nagy meglepetést, lévén imádok sütni. :) Elég régóta nézem, minden részt felveszek, és amikor időm engedi megnézem. Mindig csodálattal tölt el, amilyen ügyességgel megalkotják azokat a sokszor a gravitációt is meghazudtoló műalkotásokat, amiket aztán a násznép fél óra alatt eltűntet. Valahol a lelkem legmélyén, sokszor kívántam azt, bárcsak én is ilyet készíthetnék. Hát, ha nem is olyan lesz, de ezzel a recepttel egy újabb szintre lépek a tortákat illetően. :)


Nagypapám születésnapja lesz a hétvégén. Az édesség elkészítése ilyen alkalmakkor már egy ideje az én reszortom. Most valami olyasmit szerettem volna elkészíteni, amit még nem csináltam korábban.
A sógornőm hívta fel a figyelmemet egy blogra, ahol gyönyörű torták csábítják el az embereket. Itt találtam ezt a feketeerdő torta receptet. Időhiány miatt egy kicsit csaltam, mert készen kapható kakaós tortalapot vettem a boltban, az igazi akkor lett volna, ha a lapokat is én sütöm meg. (nem gyümölcstorta lap, erre figyeljetek, ha ti is egyszerűsítetek)

Hozzávalók (egy nagy torta lesz belőle)

Meggyes szószhoz: 200 g meggybefőtt, kb. 3dl meggylé, 1 csomag vaníliás pudingpor, 3 evőkanál cukor (kóstoljuk majd meg, mert savanyúbb meggy esetén még 1-2 kanálnyi cukort elbírhat)
Tejszínes krémhez: 6 dl tejszín, 2 evőkanál porcukor, 3 csomag habfixáló por (soknak tűnhet, de így nem fog összeesni a hab, sokáig tartja a formáját)

Először a meggyszószt készítjük el. A meggyet lecsöpögtetjük, a levét felfogjuk. A levet a cukorral és pudinggal felfőzzük (mint ha rendes pudingot akarnánk csinálni), és mielőtt elkezdene sűrűsödni beletesszük a meggyet, felfőzzük.

Az eredeti receptben nem szerepelt, de én botmixerrel összepépesítettem az egészet. Nekem így jobban tetszik. :) Félretesszük és kihűtjük.

A tejszínes krémhez a hideg tejszínt egy nagy tálba öntjük, hozzáadjuk a porcukrot és egy kicsit felverjük. Majd a habfixálót is beletesszük, óvatosan összeforgatjuk, majd a kívánt keménységűre keverjük. Nekem tökéletesen keményre sikerült a krém, tuti nem fog összeesni.

Most következik a töltés, én 4 vékony tortalapot használok fel, mert jó nagy tortát szeretnék. (a krémek mennyisége is megfelelő volt ehhez a mérethez).
Veszek egy lapot, megkenem meggyes szósszal (1/3-ad részével),

majd a tejszínes krémet halmozom rá és igyekszem egyenletesen elkenni, hogy a torta vízszintes maradjon.

Erre teszem a következő lapot. És így folytatom a sort, míg rákerül az utolsó, negyedik lap.
Nekem ez lett a végeredmény.

Ezután elkészítem a vajas krémet, amivel bekenem a tortát, a tetejét és az oldalát is.

Hozzávalók (pont elég lett erre a nagy tortára)

20 dkg cukor, 2 evőkanál víz, 2 evőkanál tej, 3 csomag vaníliás cukor, 3 tojás, 1,5 evőkanál liszt, 20 dkg vaj

Előveszünk egy lábost, amiben felfőzzük a hozzávalókat. Először beletesszük a cukrot, lisztet, vaníliás cukrot, majd hozzáadjuk a tejet, vizet és a tojásokat is. Az egészet alaposan összekeverjük, majd felfőzzük, pár percet hagyjuk rotyogni. Folyamatosan kevergetni kell, mert hamar leéghet. Egy sűrű pépet fogunk kapni, ezt teljesen kihűtjük.

A lágy vajat alaposan kihabosítjuk, majd hozzátesszük a kihűlt pépet és ezzel is nagyon jól kihabosítjuk. Ne sajnáljuk rá az időt, néhány percig mindenképpen verjük.

Majd bevonjuk vele a tortát.
Hát nem lett olyan szép, mint a bolti, de azért első alkalomhoz mérten büszke vagyok magamra.
A következő lépés a fondant bevonat elkészítése lesz, ami holnap vár rám. Szóval torta folyt. köv. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése