2011. január 30., vasárnap

Fondant

Ez a porcukorból készült bevonat a korábbi bejegyzésben említett Esküvői tortacsodák című műsorból már ismerős volt nekem, de ott nem mutatták, hogyan is lehet ezt házilag elkészíteni. Nagyon megörültem, amikor a sógornőm által megismert blogban erre is kitért a szerző. Nem is halogattam tovább, gyorsan neki is láttam, nagypapám születésnapja pedig pont kapóra jött.
Pénteken délután elkészítettem a feketeerdő tortát. Szombat délelőtt pedig a fondantnak álltam neki.

Hozzávalók (pont elég volt erre a nagy, 4 lapos tortára)

kb. 800 g porcukor, 1 evőkanál zselatin, 6 evőkanál víz, 2 evőkanál margarin, 2 evőkanál méz, 2 evőkanál étkezési keményítő (a nyújtáshoz)

A porcukrot egy nagy keverőtálba szitáljuk, lehet akár kétszer is, hogy minél finomabb legyen. A közepére készítünk egy kis mélyedést.
A zselatint keverjük el a vízzel, majd vízgőz fölött melegítsük. Mikor jó forró, adjuk hozzá a margarint és mézet, majd kavarjuk át alaposan.
Vegyük le a tűzről, és öntsük a porcukros mélyedésbe

és kanállal kezdjük el az egészet összekeverni. Mikor már nem megy a kanállal, folytassuk kézzel, és jó alaposan gyúrjuk össze. Ne legyen túl kemény a massza, mert akkor nem fogjuk tudni kinyújtani. Egy kis gömböccé formázzuk, és duplán fóliába csavarjuk.

Én egy napot pihentettem szobahőmérsékleten.
Bármilyen torta bevonására alkalmas, de arra figyeljünk, hogy a tortát először vonjuk be vajas krémmel, mert különben a fondant nem fog odatapadni, hanem lecsúszik róla. Sem a piskóta, sem tejszínes krém nem jó alá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése