2011. január 25., kedd

Panna Cotta, avagy a nagybetűs Olasz édesség

Már nagyon régóta szerettem volna elkészíteni ezt az édességet, de eddig valahogy mindig elmaradt. Ma volt a napja, hogy bepótoljam a mulasztásomat.


A Panna Cotta, talán túlzás nélkül állíthatom, hogy az egyik legjobb olasz desszert, és ami a legszebb benne, hogy egyáltalán nem bonyolult. Csak tej, tejszín és cukor és egy leheletnyi zselatin. Ennyi. Őszintén én sem akartam elhinni, hogy ezekből a hozzávalókból valami jó fog kisülni...de mégis megtörtént a csoda. :)
Egy olyan semmi másra nem hasonlító állaga és íze van, ami hosszú távra rabul ejtett.

Hozzávalók (4 adag lesz belőle)

2,5 dl tej, 2,5 dl tejszín, 5 dkg cukor, 4 g zselatin (nem elírás, 4 gramm), 1 rúd vanília (én vaníliás cukrot használtam, és egy kicsit lefaragtam a sima cukor mennyiségéből)
Egy kis tálban összekeverem a cukrot, vaníliás cukrot és a zselatint. Egy kis lábosba öntöm a tejet és a tejszínt, majd kis lángon, lassan felforralom. Ha rottyant egyet, leveszem a tűzről és beleteszem a cukros keveréket.

Folyamatosan kevergetés mellett megvárjuk, amíg a zselatin és a cukor teljesen felolvad. (kb. 5perc)
Majd 4 tálkába, pohárba, bögrébe töltjük.
Betesszük a hűtőbe, legalább 6-7 órára. De elkészíthetjük este is, nyugodtan eltölthet egy éjszakát is a hűtőben. Miután megdermedt, forró vízbe áztatjuk a bögréket 1 percre és kis ütögetéssel tányéra borítjuk őket. (nekem elég sokat kellett biztatni őket, hogy kipottyanjanak ).
Tulajdonképpen ezzel meg is vagyunk, tálalni lehet így önmagában is, de sokan szeretik gyümölcsökkel, lekvárral, vagy csokoládé öntetettel kínálni. Én a gyümölcs és a lekvár átmenete között maradtam.
Még volt a fagyasztóban egy kis eper. Egy kis cukor hozzáadásával szószt főztem belőle, kis lángon, kb. 15 perc alatt, folyamatos kevergetés mellett.
Végül kiügyeskedtem a panna cottákat a bögréből, és mellé és rákanalaztam ezt az epres szószt. Az összeállítás nem lett éppen a legszebb, viszont az íze annál istenibb. Bátran ajánlom mindenkinek!
Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése