2011. szeptember 2., péntek

Krémek tortája

Ez a torta anyukám névnapjára készült még a hét közepén, igaz ez a recept már régóta várt a megfelelő alkalomra. :)


Tulajdonképpen nem is annyira torta, mármint nem a klasszikus értelemben. Egy vékony ropogós tésztaréteg szolgál alapul a 3 különböző krémes rétegnek...és valahogy annyira passzolnak, hogy azt már megfogalmazni is nehéz. Anyukám nagy kedvence a piña colada torta, illetve már csak volt, szerdától ez a süti a favorit. :)
Első pillantásra azt hittem valami bonyolult dologról van szó, de szerencsére az elkészítése roppant egyszerű, szóval mindenki nyugodtan bevállalhatja, a végén pedig csak annyi a dolgotok, hogy bezsebeljétek az elismerő szavakat. A receptre a No Salty-n bukkantam, a feltöltője pedig Ms. Poppy. Innen is nagy köszönet ezért a finomságért.


Hozzávalók

Tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg hideg vaj
  • 1 ek. porcukor
  • 2 kisebb tojás
Krémsajtos réteghez:
  • 20 dkg natúr krémsajt
  • 6 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor (szerintem 8-10 dkg is elég bele)
  • 1 tk. vaníliás cukor
Pudingos réteghez:
  • 1 cs. csokoládés Aranka krémpor
  • 3 dl tej
Tejszínes réteghez:
  • 2 dl habtejszín
  • 2 ek. porcukor
  • kevés vanília aroma
  • habfixáló (ha úgy látjuk szükséges)
A tésztához a lisztet és porcukrot egy tálba készítjük, majd belemorzsoljuk a vajat és az egyik tojást kissé felverjük, majd hozzáadjuk a lisztes alaphoz.
Nagyjából gyúrjuk össze az alapanyagokat és formázzunk gombócot belőle.
Tegyük folpackba, lapítsuk össze egy kicsit, és tegyük a hűtőbe 20 percre, hogy összeálljon a tészta.
Lisztezett deszkán nyújtsuk kis, pizzasütőben vagy piteformában süssük meg, de akár egy kapcsos tortaforma alját is használhatjuk, ahogyan én is tettem. Majd egy villával szurkáljuk meg a tésztalapot.
180°C-ra előmlegített sütőbe dugjuk, és 20 percig sütjük, majd visszavesszük a hőfokot 160-ra és kivesszük a lapot. Gyorsan megkenjük a még fel nem használt 1 tojással, ezzel lezárjuk a pórusokat, és a tészta kemény marad, nem áztatja el a krém.
Tegyük vissza a sütőbe 2-3 percre, majd vegyük ki, és hagyjuk teljesen kihűlni.
A krémsajtos réteghez a hozzávalókat összevegyítjük és simára keverjük egy habverő vagy robotgép segítségével. Akármilyen krémsajtot használhatunk, én most mascarponét tettem bele. Ha kész, azonnal tegyük hűtőbe.
A pudingos réteghez a csomagoláson található utasítás szerint készítsük el a krémet, majd ezt is tegyük hűtőbe.
Ha teljesen kihűlt a lap, akkor kenjük meg először a krémsajtos alappal.
Erre halmozzuk a csokis krémes réteget.
Tegyük legalább 6-8 órára vagy egy éjszakára a hűtőbe, és a tejszínt csak tálalás előtt tegyük rá.
Ehhez verjük fel a tejszínt, én nem tettem bele a cukrot, mert ez a fajta (Hulala) alapból is édeskés beütésű, és szerencsére nagyon tartós is, így én csak a vanília aromát adtam hozzá, a cukrot, fixálót nem.
Halmozzuk az egész tetejére, vagy akár be is vonhatjuk vele a tortát. A tetejét pedig díszítsük tetszés szerint. Én csokiforgácsokat szórtam rá, amihez a csokit egy napra hűtőbe tettem, majd a zöldségpucolóval kis forgácsokat faragtam belőle.
Nem maradt már hátra mint a torta felszeletelése és persze elfogyasztása. :) A kemény tészta tökéletesen ellensúlyozza a háromféle krém puhaságát, lágyságát, megfelelő harmóniát alkotva. Tökéletes ünnepi desszert lehet, persze egy sima hétköznap is megörvendeztethetjük vele a családot, biztosan nem fognak ránk haragudni! :)

Jó étvágyat hozzá!


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, ide egy szelettel! :)

    VálaszTörlés
  2. Fénypostával küldöm, nyiss egy ablakot :D

    VálaszTörlés
  3. Sok boldogságot anyukádnak!
    Igazán szép lett a tortád, és nagyon örülök, hogy ennyire bejött nektek is.:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük, és valóban isteni!

    VálaszTörlés