2011. augusztus 7., vasárnap

Piña colada torta

Anyukám születésnapjára készült ez a torta, már nem első alkalommal álltam neki, a barátaimnak volt szerencséjük megkóstolni. És mivel a végeredmény sikert aratott, bátran vállaltam be erre a jeles napra is.


Amikor sütök-főzök gyakran szoktam kóstolgatni a különböző fázisokban, hogy megfelelően alakul-e az étel...viszont ebben az esetben minden kóstolás kimaradt, sőt még a végén sem ettem belőle, ugyanis sem az ananászt, sem a kókuszt nem szeretem, nagyon nem. Így kénytelen voltam a receptre (erről tudjuk, hogy jó, hiszen már próbáltam) és a férjemre hagyatkozni. A dolgok szerencsésen alakultak, és egy finom (állítólag) torta kerekedett ki belőle.
Azonban akad egy kis turpisság is a dologban, anyukám nagy tortát kért, a szimpla piña colada azonban nem éppen méretes. Ezért dupla adagosat készítettem, néhány apró módosítással. A recept első felében láthatjátok, hogyan készül ebből egy normál adag, utána pedig megmutatom, hogyan variáltam át. :) A receptet még régebben gyűjtöttem ki a mindmegette.hu-ról.
Nem sokat tudtam a piña colada történetéről, ezért kicsit utánaolvastam. Puerto Rico, és a karibi térség "szüleményeként" tartják számon, azonban az biztosnak tűnik, hogy az első koktélt nem egy karibi, hanem egy spanyol fiatalember készítette, bizonyos Ramon "Monchito" Marrero, aki a karibi, San Juan-i Hilton Hotelben dolgozott. A koktél létrejöttének körülményeiről már sokféle történet kering, viszont az eredeti koktélt, csak egyféleképpen lehet elkészíteni: 1 rész fehér rum, 1 rész kókuszlikőr és 3 rész ananászlé összekeverésével, amit szigorúan tört jéggel együtt ráznak fel és töltenek lehűtött poharakba. :)  (Forrás: wikipedia)


Hozzávalók (1 tortához)

tésztához:
  • 4 tojás
  • 4 ek. cukor
  • 4 ek. liszt
  • 5 dkg apróra vágott fehércsokoládé
  • 1 ek. rum aroma
krémhez:
  • 1 cs. tejszín ízű pudingpor
  • 5 ek. cukor
  • 2 dl ananászlé
  • 3 dl tej
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg margarin
tetejére:
  • 1 cs. színtelen tortazselé
  • 2 ek. cukor
  • 1,5 dl ananászlé
  • 1,5 dl víz
díszítéshez:
  • ananászszeletek

A tésztához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a lisztet, aromát és a csokidarabkákat is.
A kettőt óvatosan összeforgatjuk és egy kapcsos tortaformába töltjük. A sütőt előmelegítjük 170-180°C-ra.
Kb. 20 perc alatt készre sütjük, majd hagyjuk, hogy teljesen kihűljön.
Közben nekiláthatunk a krém elkészítésének. Ehhez pudingot kell készítenünk, a szokásos tejhez most egy kis ananászlé kerül. Tehát a tejszín ízű puding, 5 ek. cukor, tej és ananászlé. Mikor már majdnem kész a puding, gyors mozdulatokkal beleforgatjuk a kókuszreszeléket, és csak utána húzzuk le a tűzről. Néha-néha megkeverve teljesen kihűtjük.
A margarint habosra keverjük és kanalanként hozzáadjuk a hideg kókuszos pudinghoz és teljesen elkeverjük.
A tésztalapot tálcára tesszük, rákenjük a krémet és betesszük egy fél órára a hűtőbe, hogy kicsit megdermedjen. Majd tetszés szerint díszítjük a tetejét ananászszeletekkel.
A zseléhez öntsük a hozzávalókat egy kis lábosba, és egy perc forralás után, hagyjuk hűlni picit, majd locsoljuk, vagy kenjük meg vele a tortát.
Tehát ennyi a sima piña colada torta. Én 2 lapot és 2 adag krémet készítettem. Az alsó lapra került egy adag krém, amire nem tettem gyümölcs szeleteket, hanem magába a krémbe forgattam ananász darabokat, és ezzel kentem meg a tésztát.
Erre került a második lap, amire már egy sima adag krém került, a teteje pedig a korábban látott díszítés, végül pedig a zselé.
Egy éjszakára betettem a hűtőbe, és másnap ez került az asztalra ebéd után. Saját véleményt sajnos nem tudok róla mondani, hiszen nem kóstoltam meg. Mindenki odáig volt érte, anyukám pedig nagyon örült neki, és ez a lényeg, minden konyhában töltött pillanatot megért. :) Innen is puszilom!
Bátran ajánlom mindenkinek kipróbálásra!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése