2011. július 15., péntek

Zöldborsós lepény csirkekockákkal és fűszeres joghurttal

1-2 hónappal ezelőtt rendeltem meg a Nők Lapja Konyha magazint, akkor még nem is sejtettem, hogy milyen jól döntöttem. :) Az azóta megérkezett lapokban annyi, de annyi finomságot találtam, hogy egyszerűen nem érek a végére a kipróbálásuknak.


Ezt a receptet az éppen aktuális, július-augusztusi számban találtam, és mivel nálunk a borsó nagyon megy, a pirított husikockákra pedig mindig vevők vagyunk, és ennek a tetejébe fűszeres joghurt is helyet kap a tányéron...csak jó lehet. :) Nem is vártam vele sokáig, ha jól emlékszem már másnap ezt tálaltam ebédre. És a végeredmény? Huhh, uhh...de tele vagyok, nem bírok többet enni, de muszáj... kb. ilyen szavak hagyták el a szánkat. :) Komolyan, nem sok ételre mondom azt, hogy na igen, ez így mindent visz, de ez a remekbe szabott, ugyanakkor tökéletesen egyszerű fogás megkapta nálunk a legnagyobb bókot is. :) Nyilván ízlések és pofonok, de nekünk nagyon átjött. :)
Nézzük is a receptet!


Hozzávalók (4 főre)

lepényhez:
  • 60 dkg zöldborsó
  • 2 tojás
  • 4 ek. liszt
  • só, bors, szerecsendió
csirkéhez:
  • 30 dkg csirkemell
  • só, bors
joghurthoz:
  • 5 dl natúr joghurt
  • 1 kis gerezd fokhagyma
  • snidling ízlés szerint, só

Először elkészítjük az öntetet, ehhez a joghurtot egy kis tálba tesszük, belenyomjuk a fokhagymát, és beleszórjuk a felaprított snidlinget. Persze bármilyen más zöldfűszert használhatunk. Majd letakarjuk és betesszük a hűtőbe.
 A húst apróra kockázzuk, majd sózzuk borsozzuk és kevés olajon szépen megpirítjuk őket. Kivesszük a serpenyőből, de az olajat ott hagyjuk, abban sütjük ki a lepénykéket.
A lepényekhez a borsót enyhén sós-cukros vízben puhára főzzük, majd hagyjuk kihűlni. Egy tálba készítjük a lisztet, tojást, fűszereket majd a teljesen kihűlt borsót is és alaposan összekeverjük.
Nekem kicsit lágy lett a kapott massza, így tettem hozzá zsemlemorzsát is, hogy könnyebben ki tudjam sütni őket.
A serpenyőben picike olajon megsütjük őket, kis pogácsákat formázva. Én egy evőkanál segítségével halmoztam bele, majd ellapítottam.
Ügyeljünk arra, hogy lassú tűzön süssük őket, de még így sem tart sokáig. :)
Már csak a tálalás van hátra, a tányérra szedünk néhány lepényt, erre pár szem csirkekockát halmozunk, majd óvatosan leöntjük a fűszeres joghurttal.
Meg kell hagynom, nagyon ínycsiklandozó falatok. :) A lepénykék önállóan is kiválóan működnek, kis nasi gyanánt, vagy akármilyen szósszal leöntve, vagy mártogatva, így hús elhagyásával remek vegetáriánus fogás lehet belőle. :)

Jó étvágyat kívánok, és próbáljátok ki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése