2011. március 13., vasárnap

Meggyes tejpite

Ha nem hallottatok még tejpitéről, vagy ahogyan máshol nevezik tejespitéről, nem vagytok egyedül. A desszert.eu oldalát böngészve találtam rá, de el sem tudtam képzelni mit takar az elnevezés.
Aztán nagyon megtetszett a recept is, és sok hozzászóló mesélt arról, mennyire is finom, ezért nekem is ki kellett próbálnom.
A meggyet minden formájában szeretem, szóval igazán fogamra való édesség, de szerintem más gyümölccsel is ugyanolyan tökéletes lesz, sőt akár két vagy többféle gyümivel egyszerre is el tudom képzelni, bátran variáljunk. :)


Hozzávalók(1 tepsire elegendő)

  • 9 dkg porcukor
  • 3 tojás
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 15 dkg liszt
  • 3 dl tej
  • 2 dl habtejszín
  • fél csipet só
  • 35 dkg meggy
Először is a meggyet lecsöpögtetjük, közben kivajazunk és lisztezünk, vagy sütőpapírral kibélelünk egy tepsit. (én az utóbbit csináltam). A meggyet pedig nagyjából elrendezgetjük a tepsiben.
A tojásokat a sóval elkezdjük habosítani, majd hozzáadjuk a porcukrot és vaníliás cukrot két részletben, alaposan kikeverjük. Majd beleöntjük a tejet és tejszínt, ezt azonban már csak alacsony fordulaton keverjük.Végül beleöntjük a lisztet, amit már csak fakanállal forgatunk bele.
Ha szép, sima elegyet kaptunk (ami elég folyós, de ez így van jól) akkor ráöntjük a meggyekre az egészet.
Betesszük az előmelegített sütőbe, ahol 180°c-on, légkeverés nélkül, 30 perc alatt megsütjük.
Megvárjuk amíg kihűl, majd szeleteljük, és kínáljuk.
A tésztája kicsit olyan, mint ha nem sült volna meg rendesen, kicsit "szalonnás", de ez így jó, a sok folyadéktól lesz ilyen, hiszen a liszt mennyisége elég kevés a folyékony hozzávalókhoz képest. Az íze viszont mennyei, nekünk nagyon ízlett, gyakran fogom elkészíteni, az biztos.
Vittem szüleimnek, nagyszüleimnek is kóstolót, és mikor mondtam nagymamámnak, hogy tejpite, ő rögtön bólogatott, hogy igen-igen, gyakran kapott ilyet gyermekkorában.
Remélem nektek is jó élményeket hoz ez a finom süti. :)

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Egyszer vendégségben ettem tejpitét (legalábbis, ha jól emlékszem ezt mondta a vendéglátónk), csodálkozott, hogy nem ismertem, mivel ők elég gyakran sütik. De az mintha nem ilyen lett volna, inkább a képviselőfánkhoz hasonlított a tésztája, és talán tojás is több volt benne (de az is lehet, hogy csak dupla adag volt :P). De az elkészítése, a folyós állaga, mind-mind stimmel.
    No azt hiszem, ezt is ki kell próbálnom! :D
    Köszi az ötletet!
    Jó pihenést Nektek is a hosszú hétvégére!

    VálaszTörlés
  2. Annyiban lehetne ez más, hogy én egy kicsivel nagyobb tepsiben sütöttem, mint az az eredeti leírásban szerepel. De mindenképpen ajánlom, nagyon fincsi. :) Nektek is kellemes hosszú hétvégét! Ha a szél nem fújna annyira, akkor gyönyörű időnk lehetne.

    VálaszTörlés