2011. március 25., péntek

Pizzás csiga

Ez egy egyszerű kelt tésztás recept, bár sokak számára mumust jelent. Nem tudom miért hiszik azt, hogy ez sokkal nehezebb, mint bármi mást elkészíteni. Van olyan ismerősöm, aki mindig azt mondja, hogy ő aztán nem tud kelt tésztát csinálni, és mikor megkérdem, hogy próbálta-e már, az a válasz, hogy nem, de úgysem sikerülne. Ilyen hozzáállással biztosan nem is, de valóban nem bonyolult dolog, csak merjünk nekilátni. :)
Ezt a receptet azért választottam, mert ismét összeültünk a barátainkkal, és valami sós rágcsálnivalót akartam vinni, de nem a megszokott dolgokat, ideje volt beújítani. Ők voltak a tesztalanyok. :)
Igazából én nem rajongok a paradicsom mártásos dolgokért, a pizzát is mindig tejfölös alappal kérem...tudom rossz olasz lennék. De most valahogy rá is kívántam erre a csigára.


Hozzávalók

tésztához:
  • 5 dkg élesztő
  • 2+3,5 dl tej
  • 1 mokkáskanál cukor
  • 1 evőkanál só
  • 2 evőkanál olíva olaj
  • 1 kg liszt
szószhoz:
  • 1 közepes fej hagyma
  • kevés olíva olaj
  • oregánó 
  • kb. 350-400 gramm sűrített paradicsom
Plusz:
  • egy tojás sárgája a kenéshez
  • kevéske reszelt sajt (nem fontos)

Először a 2,5 dl tejet meglangyítjuk belekeverjük a cukrot és elmorzsoljuk benne az élesztőt, és megvárjuk amíg felfut. Addig egy nagy tálba öntjük a lisztet és a sót. Ha felfutott az élesztő, akkor hozzáadjuk az olajat, és ezt beleöntjük a lisztes tálba.
Alaposan összegyúrjuk és a maradék (3,5 dl) tejet fokozatosan, apránként adagoljuk hozzá, majd addig dolgozzuk míg egy szép cipót kapunk. Minél tovább gyúrjuk, annál szebb, hólyagosabb lesz a tészta.
Letakarjuk, és szobahőmérsékleten 1 órát pihentetjük.Közben elkészítjük a paradicsomos szószt. Ehhez apróra vágjuk a hagymát, amit kevés olajon megpirítunk és hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, sózzuk és felforraljuk, majd ízlés szerinti mennyiségű oregánóval ízesítjük.
Az 1 óra leteltével félbevesszük a tésztát, és lisztezett deszkán kinyújtjuk.
Az enyém elég formátlanra sikerült, de végül is nem szépségversenyre megy. :) Megkenjük a pizzás krém felével.
Majd feltekerjük.
Késsel kb. kétujjnyi szeletekre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk őket, majd megkenjük a sárgájával. Én mindegyikre tettem picike reszelt sajtot is, ez persze elhagyható, vagy akár mással is helyettesíthető ízlés szerint.
A tepsiben még egy órát kellene pihentetni, de én fél óra után már betoltam őket a sütőbe...türelmetlen vagyok, tudom. :) 180°C-on kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Gyanítom, hogy jól sikerült, mert vigyáznom kellett, hogy hagyjak estére is a barátoknak, és ők is szótlanul tolták befelé a csigákat. Kérdeztem, hogy ízlik-e, de csak egy két rágás közötti teleszájas ühüm-re futotta tőlük. Ez jót jelent...?! :)

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése