2011. augusztus 2., kedd

Zöldfűszeres grissini

Egy ideje már szemezgettem ezzel a recepttel, és az elmúlt hétvégén megtartott grillparti remek lehetőséget adott a kipróbálására...jelentem sikert aratott. :)


Meghívtuk a barátainkat egy kis kerti grillezésre, bár az idő nem volt éppen júliushoz méltó, ennek ellenére nem tudott kifogni rajtunk. Annyit szerencsére engedélyezett, hogy napsütéssel kísért délelőtt folyamán megsüssük a husikákat és zöldségeket, de az ebédet már a garázsban fogyasztottuk el. :) Mikor elkezdett esni, csak felkaptuk a megterített asztalt minden jóval a tetején és bemenekültünk a garázsba, és többnyire ott is maradtunk....mire nem jó egy nagyobb méretű garázs. :D Persze a kedvünket semmi sem tudta elrontani.
Az ilyen összejövős alkalmakkor mindig a sós ropogtatnivalók fogynak leginkább, elsősorban az elfogyasztott alkohol mennyiségének köszönhetően. :) Mint sok minden mást, ezt az olasz rágcsát is a barátaimon teszteltem. Eredetileg azt hiszem hagyományos kenyértésztából készítették, de mára rengeteg variációja él. Leginkább a vastag ropihoz tudnám hasonlítani, önmagában is finom, de nekem valahogy az az érzésem, hogy kiált egy kis mártogatós után, így azt is kínáltam hozzá. A grissini receptjét a No Salty-n olvastam.


Hozzávalók

  • 50 dkg liszt
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 2 tk. só
  • 1 tk. porcukor
  • 1 dl olívaolaj
  • 1,5 dl langyos víz
  • 1,2 dl natúr joghurt
  • 2 tk. zöldfűszer-keverék (én fele-fele arányban használtam bazsalikomot és oregánót)

Az összes hozzávalót egy nagy tálba készítjük.
Alaposan összegyúrjuk az alapanyagokat, majd fél órát pihentetjük, meleg helyen.
Kicsit átgyúrjuk és lisztezett deszkán kinyújtjuk. (én kétfelé vettem, a deszkám kis mérete miatt) Felcsíkozzuk az egészet.
Majd egyesével megsodorjuk a csíkokat, hogy a ropihoz hasonló formákat kapjunk. Tepsibe tesszük őket, ahol 20 percet pihentetjük sütés előtt. Közben a sütőt előmelegíthetjük 200°C-ra.
10-15 perc alatt aranybarnára sütjük őket.
Már csak meg kell várni, hogy kihűljenek. :) Közben készíthetünk ízlésünknek megfelelő mártogatóst is, én most egy tejfölös-fokhagymást csináltam. Ehhez kikevertem egy nagy doboz tejfölt, egy gerezd kinyomott fokhagymával, kevés sóval és adtam hozzá friss snidlinget is, persze bármilyet kipróbálhatunk. :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése