2011. augusztus 26., péntek

Tejfölös-ketchupos csirkeragu

Ez a recept még mindig a balatoni hétvégét dicséri, és emelte az utolsó nap fényét. :) Ugyan korábban már hallottam egyszerre tejfölös és ketchupos ételről, mégsem tudtam elképzelni, hogy valami igazán jó is kikerekedhet a végére...de bíztam a barátnőmben, és milyen jól tettem. :)


Egy nagyon egyszerű ételről van szó, mégis igen különleges ízkavalkádot rejt magában. Az egyetlen hátránya, hogy az előkészület picit hosszadalmas...mire mindent szépen megmosunk, pucolunk és apróra vágunk, de aztán már pikk-pakk meg is vagyunk. Én azt hiszem a répa hámozás közben kezdtem  megunni a dolgot, de szerencsére nem adtam fel, mert az eredmény minden másodpercért kárpótolt. :)

Hozzávalók (2-3 főre)

  • 40 dkg csirkemell filé
  • 3 szelet bacon
  • 1 vöröshagyma
  • 1 paprika
  • 2 sárgarépa
  • 1 kis pohár tejföl (175 g)
  • fél citrom
  • 3 ek. ketchup
  • 1 ek. balzsamecet
  • reszelt ementáli sajt
  • só, bors, koriander, petrezselyem

Apróra vágjuk a hagymát és megdinszteljük, majd hozzáadjuk a felcsíkozott bacont és kissé megpirítjuk.
Majd felkarikázzuk a paprikát és ezt is belekeverjük az alapba, és félpuhára dinszteljük. A répával is ugyanezt tesszük és a raguhoz adva puhára pároljuk. (én nagyon vékony karikákra vágtam, hogy minél hamarabb megpuhuljanak)
Ezután jöhet a hús, amit kedvünk szerint csíkokra vagy kockákra vágunk és hozzákeverjük a zöldséges alaphoz, majd megszórjuk korianderrel, sóval, borssal és kevés petrezselyemmel. Készre pároljuk, vagy enyhén megpirítjuk.
Ráöntjük a fél citrom levét és a balzsamecetet, majd belekeverjük a tejfölt és a ketchupot.
Pár perc alatt készre főzzük, mivel már szinte minden hozzávaló megpuhult, ez nem tart sokáig. :)
Ízlésünk szerint választhatunk köretet, mi most egy trikolor tészta mellett döntöttünk, amit enyhén sós vízben megfőztünk, és ezt tálaltuk a ragu mellé. De persze a rizs, vagy bármilyen burgonyás köret is tökéletesen megfelel. Végül pedig megszórjuk egy kevés reszelt ementáli sajttal.
Nagyon finomra sikerült, és be is került a kedvenceim közé. :) Bármilyen alkalomra megfelel, akár a vasárnapi menü része is lehet.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése