2011. május 22., vasárnap

Sajtos háromszög

Talán ezt a sörkorcsolyát készítem a leggyakrabban, így nem is értem miért nem került fel eddig a blogomra...most már mindegy is, hiszen itt van. :)
A receptet még néhány évvel ezelőtt drága sógornőmtől kaptam, azóta már több helyen találkoztam vele, talán nem véletlenül. Semmi ördöngösség nincsen benne, egy egyszerű kelt tészta, de az eredmény valami szuper. Baráti összejövetelekre szinte mindig ilyet készítek, sőt, többször direkt ezt rendelik tőlem, szóval gyanítom szeretik...de ezt majd ők igazolják. :)

Hozzávalók

tésztához:
  • 1 kocka élesztő (5 dkg)
  • 5 dl tej
  • 3 kk. só
  • 2-3 kk. cukor
  • 1 dl olaj
  • 80 dkg liszt
krémhez:
  • 20 dkg margarin
  • 3 tojás sárgája
  • 2-3 kk. só
  • reszelt sajt
A lisztet, sót, olajat összekészítjük egy tálba, kis mélyedést készítünk a közepébe, és beleszórjuk a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. A tejet felmelegítjük a mikróban, és ráöntjük az élesztőre.
Pár percig hagyjuk állni, hogy az élesztő elkezdjen dolgozni, majd a robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk.
Letakarjuk és meleg helyre tesszük, majd hagyjuk 30-35 percig pihenni és kelni.
Addig elkészíthetjük a "krémet". Ehhez picit megolvasztjuk a vajat (így sokkal könnyebb vele dolgozni), egy tálba öntjük és hozzáütjük a 3 tojás sárgáját (a fehérjét eltehetjük a fagyasztóba), majd megsózzuk és alaposan kikeverjük. A sajtot pedig lereszeljük.
A megkelt tésztát elfelezzük, és először az egyiket lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtjuk, legalábbis megpróbáljuk, nekem még sosem sikerült szép szabályosra. :) Ha egy kicsit ragadósnak találjuk a tésztát, nyugodtan adjunk hozzá még lisztet. Majd megkenjük a vajas krém felével, és rászórjuk a reszelt sajt felét.
A hosszabb oldalánál fogva feltekerjük, és kis háromszögeket vágunk belőle. Ugyanezt megcsináljuk a tészta másik felével, a maradék krémmel és sajttal.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket.
Majd 180°c-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt szép aranybarnára sütjük őket.
A fotózás előtti percben vettem ki a sütőből, és látszik a széleiknél még rotyog a kisült vaj. :) Az illatok pedig amik ilyenkor belengik a konyhát és a lakást... hmm, leírhatatlan.
Mint minden kelt tészta, ez is frissen, a sütés napján a legjobb, persze másnap is fincsi, ha sikerül megmenti néhány darabot, ez nálunk nagyon ritkán sikerül csak. :) Egy tipp a másnapi darabokhoz, fogyasztás előtt 2-3 percre tegyük be a sütőbe őket, így még finomabbak lesznek.
Én leginkább sörkorcsolyának készítem, mikor a barátokkal összeülünk, de tökéletes kiegészítője lehet egy tartalmasabb levesnek is, vagy uzsonnára. :)


Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Pár napja csak a fele tésztát készítettem el így, a másik felét megkentem ketchuppal, megszórtam oregánóval, szezámmaggal, darált mákkal (akár sajt is mehetett volna rá, de elfelejtettem), szóval így készültek el a pizzás háromszögek. A gyerekeknek nagyon ízlett! Ajánlom!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik, biztosan kipróbálom. :)

    VálaszTörlés