2011. május 29., vasárnap

Zöldborsókrémleves mini sonkatekercsekkel

Mostanában kezdünk rákapni a krémlevesekre, főleg, hogy a póréból készült variáció nagyon bejött mindenkinek. Múlt héten tudatosan kerestem valamilyen krémleves receptet, és szerencsére hamar ráakadtam erre a borsós dologra a 2011. áprilisi Blikk Nők Konyhában.
A borsóval kapcsolatban mindig ugyanaz a gyerekkori emlék jut eszembe, amikor kisiskolás koromban otthon anyuék leszedték a kertben megérett borsót, és együtt nekiültünk kifejteni. Mindig én kaptam a legkisebb tálat, mert egyrészt én voltam a leglassabb, másrészt mert minden második szem borsó a számban landolt. :) Nagyon szereti mindenki a borsót a családban, gyakran készül belőle leves is, akár csak nokedlivel, vagy egy kis csirkével megbolondítva, de krémlevest még sosem csináltunk belőle...amit nagyon sajnálok, mert annyira isteni lett, hogy kár az elmulasztott időért. :)


Hozzávalók(2 főre)

leveshez:
  • 1 vöröshagyma
  • 1 ek. vaj
  • 1 ág kakukkfű
  • 20 dkg borsó
  • 2-3 szem kisebb burgonya
  • 2 dl zöldség alaplé
  • só, bors
  • 1-2 dl tejszín
tekercsekhez:
  • 4 szelet sonka
  • kb. 5-6 dkg túró
  • 2 ek. ecetes torma
  • kevés olívaolaj
Először a levest készítjük el, ehhez felaprítjuk a hagymát, és a felforrósított vajon megpároljuk a kakukkfűvel. Nekem nem volt ág itthon, így szárítottat használtam. Hozzáadjuk a borsót és az apró darabokra vágott burgonyát, majd felöntjük az alaplével. (én kockából készítettem el)
Fedő alatt 10-15 perc alatt főzzük puhára, majd egy turmix vagy botmixer segítségével pürésítsük az egészet.
Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk majd öntsük fel a tejszínnel és tegyük vissza a tűzre, ahol hagyjuk még egyet rottyanni, majd letakarjuk és levesszük a tűzről.
A tekercsekhez először is egy kisebb tálba tesszük a túrót és a tormát, amit egy kis sóval alaposan kikeverünk. Ehhez érdemes krémesebb állagú túrót választani, nem pedig azt a nagy, szétgurulósat. :)
A sonkákat hosszában kettévágjuk, az egyik végére pedig kis halmokat rakunk a túrós krémből.
A töltelékes végénél fogva feltekerjük, mindegyiknél ugyanígy járunk el, és félretesszük őket.
Az olívaolajat egy serpenyőben felhevítjük, és pár perc alatt megsütjük benne a tekercseket. Nem kell sokáig sütni, elég ha egy kis színt kapnak a sonkák.
A levest egy tálkába szedjük, néhány tekercset teszünk bele és melegen kínáljuk. Mi egy kis pirítóst is tálaltunk hozzá, barna kenyérből. Díszítésként egy kevés kakukkfűvel megszórhatjuk a levest a tányérban.
Hát, ha azt mondom nagyon finom volt, akkor még nem sokat árultam el...nem is gondoltam volna, hogy ez az intenzív fűszer ilyen jót tesz a borsónak. Az utolsó cseppig elfogyott, így azt hiszem tényleg ízlett mindenkinek. :)
Tökéletes vendégek fogadásakor, a tekercsek különlegessé teszik, de a hétköznapokban nyugodtan azok nélkül is elkészíthetjük, nem fogunk csalódni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése