2011. május 31., kedd

Joghurtos csirkemell görög salátával

A meleg beköszöntével egyre jobban elárasztanak minket a különféle grilles receptekkel az újságok és persze az internet is...aminek én kifejezett örülök, nagyon szeretem a sült husikákat mindenféle jóval együtt. :) Na már most, ezeket nem feltétlenül csak grillen lehet elkészíteni, ebben az esetben én sem tettem, igaz, nehéz is lett volna, hiszen ezen a napon szakadt az eső és nagyon fújt a szél, hideg szél...
Mindezek ellenére annyira jól sikerült ez a menü, biztos vagyok benne, hogy a nyári baráti grillparti alkalmával bevetem ezt a receptet, és akkor legalább kipróbáljuk, milyen valódi grillen elkészítve. Barátok, felkészülni! :)
A receptet a 2011. májusi Nők Lapja Konyhában találtam.


Hozzávalók(2 főre)

húshoz:
  • 30-35 dkg csirkemell
  • 5 dl natúr joghurt
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • só, fehérbors
  • bazsalikom
 salátához:
  • 1 nagyobb kígyóuborka
  • 1 lilahagyma
  • 2 paradicsom
  • 1 kaliforniai paprika
  • 2-3 TV-paprika
  • 15 dkg feta sajt
  • oregánó
  • kevés olívaolaj
A húst egy nappal korábban kell elkészíteni, illetve bepácolni. Ehhez szeleteket vágunk a csirkemellből, amit egy kicsit kiklopfolunk. A joghurtot egy tálba öntjük, sózzuk, borsozzuk, belenyomjuk a fokhagymát és megszórjuk bazsalikommal és alaposan összekeverjük.
Ebbe a joghurtos masszába tesszük a szeleteket, és letakarva egy napig /éjszakán át, a hűtőben pihentetjük.
A salátához a zöldségeket felaprítjuk, fűszerezzük, rámorzsoljuk a fetát és meglocsoljuk kevés olívaolajjal.
Amíg sül a hús, nyugodtan tegyük be a salátát a hűtőbe.
Tehát grill híján, egy nagyobb serpenyőt készítettem elő, ennek az alja kicsit bordázott, így nem ég le benne a hús, és kap egy kis csíkos mintázatot. Kevés olajat hevítünk benne, és a kicsit lecsöpögtetett húsokat megsütjük.
A húst melegen, a salátát hozzá hidegen kínáljuk.
Nem valami bonyolult dolog, de nagyon is finom. :) A sütéskor már olyan illatfelhő volt a konyhában, hogy alig bírtam kivárni, hogy elkészüljön. Tálaláskor egy kis natúr joghurtot csepegtethetünk a salátára.
Biztosan grillen az igazi, de a serpenyőben is megállta a helyét. Nyáron majd kipróbáljuk, hogy mit is tud a kertben. :)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése