2011. április 17., vasárnap

Burgonyagratin

Ezzel a kifejezéssel tavaly találkoztam először. Egy barátunk esküvőjén svédasztalos vacsora volt, ahol a többi köret mellett ott szerepelt, hogy burgonyagratin. Ránézésre nagyon guszta volt, tejfölös vagy tejszínes és krumplis...rossz nem lehet, ezért megkóstoltam. Meg kell mondjam nagyon finom volt, mentünk is repetázni. :)
Aztán nem is olyan rég, mikor átlapoztam egy Nigella receptes könyvet, megtaláltam benne ezt a receptet. Rögtön az esküvő jutott eszembe, és hogy milyen jót ettünk, így másnap neki is láttam elkészíteni. Burgonyagratin, vagyis a csőben sült krumpli tulajdonképpen egy köret, de mi magában, egytálételként ettük (igaz egy kis virslivel felturbózva).


Hozzávalók

  • 2 kg krumpli
  • 5 dl tej
  • 5dl főzőtejszín
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek. só
  • vaj a kikenéshez
A krumplit megmossuk, meghámozzuk, és ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Egy nagy lábosba tesszük, majd felöntjük a tejjel és tejszínnel. Belepréseljük a fokhagymát, majd a vöröshagymát megpucoljuk, és egyben tesszük a tejes burgonyához, majd a sót is hozzáadjuk.
Feltesszük forrni, és puhára főzzük a krumplit, de vigyázzunk, hogy ne essenek szét. Vajjal kikenünk egy tepsit, és ha elkészült a burgonya, akkor kihalásszuk a vöröshagymát, majd átöntjük a lábos tartalmát a tepsibe.
Kevés reszelt sajttal megszórjuk a tetejét és betesszük a sütőbe, ahol 240°C-on kb. 15 percig sütjük.
Tálalás előtt hagyjuk pihenni 15-20 percig a tepsiben. Nekem egy picit több leve maradt a kelleténél, ezért legközelebb nem öntöm a tepsibe az összes tejes levet, hanem csak kb. a 2/3-át.
Ezenkívül szerintem jól sikerült, finom lett, biztosan elkészítem máskor is.
A mosogatás viszont nem egy leányálom...a lábos és a tepsi is elég cudarul néz ki a főzés végén, de egy kis mosószeres áztatás segít rajta. :)

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése