2011. április 28., csütörtök

Epres túrótorta (VKF-re)

Flóránál olvastam a VKF-ről (Vigyázz, kész, főzz!) és a mostaninak a témája a színpompás ételek. Én ezzel a tortával nevezek a játékra.
A VKF-ről Chili & Vanilia oldalán olvashattok bővebben.

Lassan itt az ideje az eperszezonnak és egyre többször látunk már a boltok polcain, igaz ezek még nem hazaiak, és az ízük sem tökéletes. Ennek ellenére múltkor nem tudtam ellenállni ezeknek a piros, mosolygós gyümölcsöknek a boltban, így vettem néhány dobozzal.
Az egyik a gyümölcssalátában végezte, a maradékot pedig erre a tortára szántam. A legjobb ezekben a sütikben, hogy nem kell sütni, így sokkal gyorsabban elkészül, és úgy variáljuk, ahogyan éppen kedvünk tartja, vagy hogy éppen mit találunk a hűtőben és a kamrában. :) Ez a recept a 2010-es májusi Nők Lapja Konyhában volt olvasható.


Hozzávalók(egy kis piteformához elegendő)

tésztához:
  • 22 dkg darált háztartási keksz
  • 8 dkg puha vaj
  • 3 dkg porcukor
  • 2-3 ek. víz
töltelékhez:
  • 40 dkg túró
  • 25 dkg porcukor (én csak 18-at tettem bele, így is elég édes volt)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 18 dkg puha vaj
  • 25-30 dkg eper a díszítéshez
A tésztához a darált kekszet egy tálba öntjük és a vajjal, porcukorral elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a vizet, így olyan állaga lesz, hogy bele tudjuk nyomkodni egy piteformába.
A formát nem kell kivajazni, csak arra ügyeljünk, hogy az oldalára is kerüljön a tésztából.
Ha kész, betesszük a hűtőbe dermedni, addig elkészítjük a tölteléket, ami szintén rém egyszerű. A túrót a porcukorral simára keverjük, ha kell törjük át (ezt elkerülendő, én nem azt a darabos túrót vettem a boltban, hanem amit kis műanyag tálkában lehet kapni, azok sokkal krémesebbek). Majd adjuk hozzá a puha vajat, citromhéjat (én egy kis citromlevet is csavartam bele), majd gépi habverővel keverjük simára.
Elővesszük a piteformát, és a túrós krémet rákanalazzuk a "tésztára" és szépen elsimítjuk.
Visszatesszük a hűtőbe, amíg előkészítjük az epret. A gyümölcsöt alaposan megmossuk, leszedjük a zöldjét, és tetszés szerinti formákra vágjuk, vagy akár egészben is hagyhatjuk. Én kis karikákra vágtam, és ezekkel raktam ki a torta tetejét.
Újra tegyük hűtőbe, ahol fogyasztás előtt legalább 2-3 órát töltsön el, és már tálalhatjuk is.
Az egész családnak ízlett, bátran próbáljátok ki. Bármilyen gyümölcsből elkészíthetjük, vagy akár vegyesen is tehetünk rá mindenféle finomságot.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése