2011. április 24., vasárnap

Triplacsokis keksz

Ezt a kekszet már jó ideje megcsináltam, de valahogy eddig mindig kimaradt a blogomból, hát most pótolom. :) Aki evett már a McCafé-ban ugyanilyen nevű finomságot, annak biztosan ízlene ez is. Meg persze mindenkinek aki szereti a csokit, vagy a kekszes dolgokat. :)
A receptet Flóra blogján olvastam, és mivel szeretem a mekis testvérét, ezért gondoltam mindenképpen ki kell próbálnom. Ez sem a bonyolult receptek táborát erősíti, pillanatok előtt elkészül, nincs vele macera.


Hozzávalók

  • 15 dkg liszt
  • 3 dkg kakaópor
  • 10 dkg vaj
  • 11 dkg cukor
  • 4 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 1 kávéskanál vanília aroma
  • 6 dkg fehér, 6 dkg ét- és 6 dkg tejcsokoládé
  • csipet só
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna
A vajat a cukrokkal alaposan kikeverjük, majd hozzákeverjük a tojást és a vanília aromát. Beletesszük a lisztet, kakaót, sót és szódabikarbónát, majd jól összegyúrjuk. A csokikat apróbb darabokra törjük/vágjuk/zúzzuk/daraboljuk (kinek mi tetszik) és belekeverjük a kakaós masszába.
Kivajazott vagy sütőpapíros tepsibe kisebb halmokat teszünk egy kanál segítségével. (az enyémek kis bénák)
180°C-ra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütjük őket, majd hagyjuk kihűlni. Én azt hiszem sokáig hagytam őket bent, mert 10 percnél még nem találtam elég sültnek, utána meg elfeledkeztem róla. :) De ennek ellenére nagyon ízlett mindenkinek.
A végeredmény, szerintem más az íze, mint a McCafé-s társának, de ettől függetlenül nagyon fincsi. :)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése