2011. április 26., kedd

Répatorta

Ha húsvét, akkor mindenkinek először a nyuszi jut eszébe, a nyusziról pedig a répa... gyerekkoromban nem emlékszem, hogy répatortát sütöttek volna anyukámék, azt hiszem csak az utóbbi néhány évben kezdett igazán divatba jönni.
Persze ezt én egyáltalán nem bánom, mert ha az ember megtalálja a tökéletes répatorta receptjét, akkor bizony nem fog lemondani róla. :) Szóval én is elkészítettem ezt húsvétra, nagy sikere volt, és hát összesen egy szeletke maradt a végén, pedig ebéd után rögtön tálaltam. :) A receptet a 2011. áprilisi Kiskegyed konyhájában olvastam.


Hozzávalók(egy kapcsos tortaformához elegendő, kb. 24 cm.)

  • 30 dkg sárgarépa
  • 12,5 dkg margarin
  • 18 dkg porcukor
  • 1 citrom reszelt héj
  • 5 dkg szeletelt mandula
  • 5 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 kk. sütőpor
  • 10 dkg darált mogyoró
  • 10 dkg baracklekvár
  • utólag én még tennék bele egy tk. szódabikarbónát, hogy picit jobban megemelje a tésztát
Először is a répát megmossuk, megpucoljuk és kis lyukú reszelőn lereszeljük. Hozzáadjuk a porcukor felét (10 dkg) és a reszelt citromhéját, én még egy kis levét is facsartam bele.
Egy tortaformát kivajazunk, vagy kibéleljük sütőpapírral, és az aljára szórjuk a mandulát.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét keményre verjük a maradék porcukorral. A lisztet és sütőport a répához adjuk, és elkeverjük, majd beletesszük a tojások sárgáját és a mogyorót (én sótlant vettem, és nem daráltam, hanem egy zacskóba tettem, és a húsklopfolóval apróra törtem). A keveréshez nyugodtan használjuk a kézi robotgépet.

Végül a fehérjehabot, már nem robotgéppel, hanem egy fakanállal óvatosan beleforgatjuk a répás masszába. Ezt szépen beleöntjük a mandulával kirakott formába.
180°c-ra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütjük, ha kezdene erősen barnulni a teteje, takarjuk le sütőpapírral, vagy alufóliával.
Hagyjuk kihűlni, majd egy tálcára tesszük (én a tortahordozóra, mert vittem át szüleimhez).
A baracklekvárt egy kis edényben felforraljuk, én ebbe is tettem néhány csepp frissen facsart citromlevet, majd még melegen rákenjük a torta tetejére, és ha jut, akkor az oldalára is.
Tulajdonképpen már fogyasztható is, de nem árt, ha meg tudjuk várni, amíg picit megszilárdul a baracklekváros bevonat a tetején. Szeletekre vágjuk, és tálaljuk.
Itt jól látszódnak a mogyoró darabkák a tésztában. Aki nem evett még répatortát, mindenképpen próbálja ki, és nem, nincs répaíze. :) Szóval ezt a kis tortát hatan simán elpusztítottuk a vasárnapi ebéd után, úgy hogy legközelebb lehet már dupla adaggal készülök. :) Mert nem fogom megvárni a következő húsvétot, hogy újra süthessek ilyet, mivel répa egész évben van, így nyugodtan bármikor nekifoghatunk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése