2011. április 29., péntek

Csirkés-szalonnás újburgonya zöldségekkel

A szép napos idő beköszöntével egyre több friss zöldség és gyümölcs kerül a boltok polcaira, ahol az ember alig győz közülük válogatni, hiszen a tél után olyan jót tesz először a szemnek, aztán meg a pocakunknak ez a sok finomság. A múlt héten láttam idén először újburgonyát az egyik boltban, és olyan szépen mosolyogtak rám, hogy vettem is belőle egy kisebb zacskóval. :)
Itthon már csak keresnem kellett valami jó kis receptet, aminek ez az alapja. Hamar meg is leltem a 2010. májusi Nők Lapja Konyhában (ebből volt az epres túrótorta is).


Hozzávalók(4 személyre)

  • 40 dkg csirkemell
  • 60 dkg újburgonya
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2 fej lilahagyma
  • 2 db paradicsom
  • 2 db paprika
  • 10 dkg bacon
  • só, bors
  • kevés olaj
A leírtak szerepelnek az eredeti receptben, de én egy kis módosítással éltem. Először is nálunk a paradicsom alapból kiesik, mert nem tudom megenni, aztán lilahagyma nem volt itthon, így sima vöröset használtam. A paprikáról meg nemes egyszerűséggel azt hittem van itthon...de persze nem volt. Így a paradicsom-paprika páros helyett brokkoli-borsó kombót tettem bele.

Először a krumplit alaposan megmossuk és sós vízben megfőzzük. A szalonnát vékony csíkokra vágjuk és egy pici olajon megpirítjuk, majd kikanalazzuk a csíkokat, a kisült zsírját a serpenyőben hagyjuk. Ha a burgonya megfőtt és picit kihűlt félbevágjuk őket (a nagyobbakat én háromfelé is vágtam).
A bacon zsírján megpirítjuk az apróra vágott csirkemellet, majd sózzuk, borsozzuk. Hozzáadjuk a karikákra vágott hagymát és ezzel is pirítjuk kicsit, majd beletesszük a zúzott fokhagymákat.
Óvatosan beleforgatjuk a félbe- és háromba vágott krumplikat, majd a legvégén hozzáadjuk a feldarabolt brokkolit és a borsót, valamint a bacon csíkokat is.
Nagyon óvatosan kevergetjük, nehogy összetörjön a burgonya. Tulajdonképpen itt már csak fel kell melegíteni a zöldségeket, pár perc bőven elég is.
Azonnal tálaljuk, egy kis finomra vágott metélőhagymával a tetején.
Nagyon finom lett, hamar elfogyott az egész adag. Csirke nélkül és egyéb zöldségekkel kiegészítve tökéletes vegetáriánus étel lehet belőle (sógornőmre gondolva :) ), de ezt persze a hús mellett is megtehetjük, hogy további finomságokat adunk hozzá, vagy azokkal helyettesítjük a többit. Csak rajtunk múlik. :)

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése