2011. június 14., kedd

Áfonyás-narancsos muffin

Már régen készítettem muffint, így nagyon itt volt az ideje, hogy kipróbáljak egy újat belőle. Pont kapóra jött az aktuális, júniusi Nők Lapja Konyha száma. Egy kis módosítással éltem, mert az eredetiben málna szerepel a narancs mellett, de én inkább az áfonya mellett döntöttem.


Már többször írtam, hogy milyen jó viszonyban vagyok a muffinnal, így nem is szaporítom tovább a szót, hiszen ehhez túl sok történet sem tartozik. Meglátni. Megszeretni. Elkészíteni. Megenni. Még jobban szeretni. :)


Hozzávalók(12 darabhoz)

tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • csipet só
  • 20 dkg margarin
  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 5 dkg darált mandula
  • fél narancs reszelt héja
  • 15 dkg áfonya
sziruphoz:
  • 4 tk. cukor
  • 1 narancs leve
  • fél narancs reszelt héja

A tojásokat elkeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a kicsit megolvasztott margarint. A lisztet, sütőport, sót és a mandulát elvegyítjük, majd fokozatosan a tojásos-cukros masszához adjuk és alaposan elkeverjük, végül belereszeljük a fél narancs héját. Én csak szeletelt mandulát kaptam, így a kezemmel kicsit összetörtem, mikor beletettem a keverékbe.
A muffin formákba papírkosárkákat teszünk, majd a masszával megtöltjük őket, kb. háromnegyedig, végül pedig a megmosott áfonyából mindegyikbe nyomkodunk pár szemet.
Előmelegített sütőben, 170°C-on sütjük őket, 20-25 percig.
Elkészítjük a szirupot, ehhez egy kis lábosba teszünk minden hozzávalót, majd lassú tűzön addig melegítjük, amíg a cukor teljesen felolvad. Ekkor félrevesszük, és egy tűvel több helyen megszurkáljuk a muffinokat, majd mindegyiket bekenjük vagy meglocsoljuk a sziruppal. Nekem a kenés jobban bevált. :) A lyukakon szépen beszivárog a szirup a muffinok belsejébe, és a tetején is képez egy kis réteget.
Már csak meg kell várni, hogy kihűljenek, és egy leheletnyi porcukorral meghintve tálaljuk.
Nagyon ízlett mindenkinek, és kár, hogy csak egy adagot készítettem belőle, na mindegy, majd legközelebb. :)

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: