2011. június 12., vasárnap

Tortilla

Tulajdonképpen az egész ott kezdődött, hogy gyros tálat szerettem volna készíteni... amit tudjuk, hogy általában hasáb burgonyával kínálnak, de én semmiképpen nem szerettem volna kihagyni a kis tésztakorongokat.
Tudom-tudom, ahhoz nem tortillát, hanem pitát szoktak adni, illetve megtölteni. Sokféle receptet megnéztem, de az mind kelt tésztás verzió volt, viszont ahhoz éppen nem volt kedvem. :) Így jutott eszembe a tortilla, és a recept, amit sógornőm küldött szíves ajánlásával. :)
Mielőtt megosztanám veletek is, fontosnak tartom tisztázni a tortilla kérdést. A tortilla spanyol eredetű szó, jelentése kis torta, kis süti. A kukoricaliszt speciális változatából ún. masa harina-ból készül. Tehát a tortilla maga a kis tésztakorong, amiből sokféle étel készülhet, attól függően, hogy mit tesznek bele, illetve milyen formában fogyasztják (tekerve, vágva, zsebes megoldásban). Ilyen ételek például burrito, enchiladas, tacos és sok más.

Egy kis kitérő után, akkor nézzük a receptet.

Hozzávalók

  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg vaj vagy 3-4 ek. olaj
  • 1-2 kk. só
  • kb. 1,5-2 dl víz

A lisztet, vajat és a sót egy tálba teszem, és a vizet fokozatosan hozzáadva rugalmas, nem ragadós tésztát gyúrunk belőle. A vizet csak óvatosan adagoljuk, nekem pl. elég volt bele 1,5 dl is. Majd gombócokat formázunk belőle. Attól függően, hogy mekkora korongot szeretnénk kapni, készíthetünk belőle 8-10-12 gombócot (én 12 részre osztottam). Folpackkal letakarjuk, és fél órát pihentetjük.
Majd lisztezett deszkán egyesével kör alakúra nyújtjuk.
Forró teflon serpenyőben, szárazon megsütjük. Oldalanként 1-1,5 perc elegendő, de úgyis látjuk, mert elkezd hólyagosodni. Mindet kisütjük. :)
Sokféleképpen felhasználhatjuk, én most ugye a gyros tálhoz készítettem, de tálalhatjuk mindenféle mártogatós szósz mellé, vagy megtölthetjük zöldségekkel, húsokkal, tulajdonképpen akármivel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése