2011. június 10., péntek

Csersznyés-kekszes torta

Az eper mellett a cseresznyének is megkezdődött a szezonja, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy szüleimnél 2 nagy fa is van belőle, így pár hétig folyamatosan a rendelkezésemre áll, ez az isteni kis piros gyümölcs.
A legjobban ebben, hogy kiállhatok a fa alá, és addig tömhetem magamba a szemeket, ameddig csak bírom, persze azért érdemes valamilyen formában bevonni a heti menübe is. Az aktuális Nők Lapja Konyhában találtam egy receptet, az alapján készítettem el ezt a cseresznyés változatot.


Hozzávalók(10-12 szelethez)

alaphoz:
  • 20 dkg darált keksz
  • 12 dkg puha vaj
  • 3 ek. porcukor
  • fél dl tej
tetejére:
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • kevés cukor
  • 4 dl tej
  • cseresznye
Az alaphoz a tej kivételével az összes hozzávalót összekeverjük egy tálban, majd fokozatosan adagoljuk hozzá a tejet, és keverjük össze. Előfordulhat, hogy nem kell az összes tej, mert akkor már túl lágy lenne a massza. Ha kész, akkor egy pite- vagy tortaformába tesszük, elsimítjuk, és egy kis peremet is készítünk neki. Betesszük a hűtőbe.
A pudingport a csomagon található utasítás szerint, de csak 4 dl tejjel, elkészítjük. Majd még melegen egy evőkanál margarint adunk hozzá. Többször megkeverjük, és ha már kihűlt, a kekszes alapra kenjük.
Már csak annyi maradt hátra, hogy a friss cseresznyét megmossuk és kimagozzuk, majd tetszés szerint kirakjuk vele a torta tetejét. Azt sajnos nem tudom, hogy mennyiségre mennyi gyümölcsöt használtam fel, de nyugodtan lehet többet, vagy kevesebbet is rátenni.
Aki szeretné tortazselét is készíthet még a tetejére,én nem találtam szükségesnek. És hát a gyümölcs kiszáradásától sem kellett tartanom, ugyanis szempillantás alatt elfogyott. :)
Ez az alap nagyon szuper, bármilyen gyümölccsel, bármilyen variációban elkészíthető. Őszintén bevallom, azt reméltem, hogy finom lesz, de alábecsültem ezt a remek kis édességet...sokkal jobb lett, mint számítottam rá. :) Többször nem szabad előítéletesnek lennem az ételekkel. :D

Jó étvágyat és jó szemezgetést mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése