2011. június 28., kedd

Sacher torta

Apukám születésnapját ünnepeltük a hétvégén, és az ilyen alkalmakkor mindig én vagyok a süti felelős. Meglepetést nem szerettem volna, mert apukám elég válogatós (volt honnan örökölnöm) ezért inkább megkérdeztem milyen sütit/tortát/édességet szeretne. Az első válasza a rétes volt, miután erről sikeresen lebeszéltem, annyi volt az instrukció, hogy csokis, de ne krémes legyen. Hát azt hiszem egy Sacher torta tökéletesen megfelel a feltételeknek. :)


Korábban már néhányszor elkészítettem, és mindig finomra sikerült, így most is bizakodó voltam. Őszintén bevallom, már nem emlékszem, hogy honnan vettem a receptet, de bár másképp sosem próbáltam, bizton állíthatom ez egy szinte tökéletes Sacher torta recept. :)

Hozzávalók

tésztához:
  • 12 dkg étcsokoládé
  • 12 dkg vaj
  • 4 dkg porcukor
  • 6 tojás
  • 16 dkg kristálycukor
  • 12 dkg liszt
töltelékhez:
  • 30 dkg lekvár
  • fél citrom reszelt héja
  • fél dl rum vagy egy kevés rum aroma
bevonathoz:
  • 25 dkg étcsoki
  • fél dl olaj

A vajat habosra keverjük a porcukorral. Az étcsokit darabokra törjük és megolvasztjuk a mikróban, vagy gőz fölött.
Az olvasztott csokit hozzáadjuk a vajas-cukros masszához, és alaposan elkeverjük.

A tojást szétválasztjuk, a sárgáját hozzáadjuk a csokis-vajas alaphoz, a fehérjéket pedig kemény habbá verjük a kristálycukorral, majd óvatosan hozzáforgatjuk a csokis-vajas masszához.
Végül a lisztet beleszitáljuk, és óvatosan elkeverjük. A sütőt 170° C-ra előmelegítjük. A tésztát egy kapcsos tortaformába öntjük, amit kibéleltünk sütőpapírral, vagy kivajaztunk-liszteztünk.
A megadott hőfokon 1 órát sütjük, majd kivesszük és hagyjuk teljesen kihűlni.
Közben elkészítjük a tölteléket, ehhez a hozzávalókat egy kis lábosba tesszük, majd felforraljuk.
A kihűlt tésztát ketté vágjuk, és a még forró lekvár felével bőven megkenjük az alsó lapot.
Rátesszük a másik lapot, és a maradék meleg lekvárral megkenjük a torta tetejét és az oldalát is.
Hűtőbe tesszük egy fél órára, majd elkészítjük a csokoládé bevonatot. A csokit apró darabokra törjük és az olaj hozzáadásával megolvasztjuk, de legyünk óvatosak, ha túlmelegszik a csoki, akkor használhatatlanná válik! Fontos, hogy 36° C-nál ne legyen melegebb.
Ha szépen felolvadt, akkor óvatosan öntsük le vele a tortát. Amennyiben lehet, csak öntsük, és ne kenegessük késsel/lapáttal/kanállal, mert akkor nem lesz szép fényes a bevonat.
Már csak hűtőbe kell tenni, egy éjszakát pihentetni, hogy teljesen megkössön a csokoládé, majd ha szeretnénk díszíthetjük ízlésünknek megfelelően. Én ehhez egy kevés fehér csokit olvasztottam, amivel aztán néhány halat rajzoltam a tortára. (apukám nagy pecás) :)
Szerencsére nem csak apukámnak, hanem az egész családnak ízlett. Csoki-imádóknak mindenképpen kötelező elkészíteni! :)

Tipp: a bevonathoz fele-fele arányban használtam tej- és étcsokoládét, mert nem szerettem volna ha túl kesernyés lesz, ezt nyugodtan ízlésünknek megfelelően alakíthatjuk a különféle csokik arányával játszadozva.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése