2011. június 17., péntek

Joghurtos uborkaleves

A nagy melegben nincs is jobb, mint valami frissítő és hideg leves. Mivel az uborkát nagyon szeretem, gondoltam hogy kipróbálom ezt a receptet.
Az aktuális Nők Lapja Konyhában szerepel, és őszintén bevallom, nagyon féltem tőle, hogy milyen is lesz. Nos...az eredmény nem az amire számítottam, de végül jól sült el. :)




Hozzávalók(2 főre)

  • 1,5 kígyóuborka
  • 1,5 dl sűrű joghurt
  • 1,2 dl zöldség alaplé
  • 1 ek. aprított friss mentalevél
  • só, fehérbors
Az elkészítése semmilyen komoly szaktudást nem igényel, percek alatt megvan. :) Az uborkát meghámozzuk és nagyobb darabokra vágjuk, majd egy robotgépben összeturmixoljuk az alaplével és a joghurttal. Sóval, borssal ízesítjük és beletesszük a mentát. 2 órára hűtőbe tesszük.
Robotgép híján és botmixerrel próbálkoztam, így azonban nem lett elég sima az állaga, picit darabos maradt, így tálalás előtt átszűrtem az egészet.
Pirítóssal, vagy akármilyen kenyérféleséggel kínáljuk. Én egy csomag pitát vettem, amit megkentem egy csepp olívaolajjal és egy serpenyőben 1-2 perc alatt megpirítottam.
Az eredmény...uborkaízű. :) Levesként annyira nem jött be, viszont a pitát beletunkolva nagyon ízlett, szóval én inkább valamiféle dipként, mártogatós dologként tudnám elképzelni, mert így szívesen fogyasztottuk. Persze uborkaimádóknak levesként is megér egy próbát mindenképpen. :)

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés: