2011. június 21., kedd

Paprikás krumpli

Még a múlt heti baráti összejövetelre készült, és meg kell mondjam, annak ellenére, hogy nem vagyok nagyon oda a paprikás krumpliért, finomra sikerült, és mindenki jóízűen falatozott belőle.


Több receptet is megnéztem, ki hogyan csinálja...mindenki másképp, találomra kiválasztottam az egyik szimpatikus receptet, és gondoltam minden lépést pontról pontra betartok, hiszen ez lesz életem első paprikás krumplija. Aztán megjöttek a barátnőim, és már nem volt szükség a leírásra, innen is köszi Jucusnak és Marcsinak. :)

Hozzávalók

  • 2 kg krumpli,
  • 4 fej vöröshagyma
  • 3 db paprika
  • 3 db paradicsom
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • só, bors,kevés őrölt kömény és csemege fűszerpaprika
  • kevés olaj
  • virsli

A hagymákat apróra vágjuk és kevés olajon üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a feldarabolt paradicsomot, paprikát és a fűszereket is. Felöntjük kevés vízzel, kb. 1,5-2 dl-vel, majd 5-10 percig pároljuk, addig amíg a paradicsom megpuhul.
Hozzáadjuk a megpucolt, és kockákra vágott krumplit, és felöntjük annyi vízzel, hogy bőven elfedje, majd lefedjük és főzzük 40-45 percig. Amikor már majdnem puha a krumpli, beletesszük a felkarikázott virslit, vagy kolbászt vagy akármi mást, amit szeretünk és még 5-10 percig főzzük.
Már csak egy kóstolás van hátra, hogy ellenőrizzük a fűszerek arányát, ha szükséges sózzuk, borsozzuk meg.
Készen is vagyunk, tálalhatjuk, mellé friss kenyeret kínáltunk.
Jó volt nézni, hogy mindenki milyen jóízűen falatozik belőle. :)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése