2011. június 26., vasárnap

Brokkolis-csirkés rakott burgonya

A hagyományos rakott krumplit nem igazán szeretem, mert a főtt tojással és a kolbásszal sem vagyunk jó barátok. Ezért nem is készítettük sokszor. De most megtaláltam a saját rakott krumplimat, tulajdonképpen nem sokban hasonlít az eredetire, de hát nem is kell neki. :)


A júniusi Nők Lapja Konyha nagyon sikeres számnak mondható, mert annyi mindent találtam benne, többek között ezt a receptet is. Napok óta készülök rá, sokszor ellenőriztem a hozzávalókat és a leírást is, hogy minden simán menjen ezen a szombaton.


Hozzávalók(3-4 főre)

  • 70 dkg burgonya
  • fél kg brokkoli
  • 30 dkg csirkemell
  • 20 dkg cheddar sajt
  • 5 dl tej
  • 2 ek. liszt
  • 8 dkg vaj
  • só, bors
  • oregánó

Először héjában, egészben megfőzzük a burgonyát, majd a brokkolit rózsáira szedjük, és sós vízben ezt is megfőzzük. Vigyázzunk, hogy lehetőleg ne főzzük szét a zöldségeket.
A csirkemellet apró darabokra vágjuk, majd sózzuk, borsozzuk és egy ici-pici olajon megpirítjuk őket.
Ezután elkészítjük a besamel mártást. A vajat egy kis lábosban megolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, és egy kicsit pirítjuk, de közben rendületlenül kevergessük. :) Öntsük fel a tejjel, majd szórjuk meg sóval, borssal és egy kis oregánóval, és forraljuk fel.
Egy tűzálló tálat vajazzunk ki, majd a burgonyát karikázzuk fel. Rakjunk egy sor krumplit a tál aljára és egy picit sózzuk meg. A sütőt kapcsoljuk be 170 °C-ra.
A brokkolit vágjuk kisebb darabokra, és mindet rendezgessük el a krumpli szeleteken.
Ezután a megsült husikákat szórjuk a brokkolira.
Most jöhet a besamel, locsoljuk meg vele a tál tartalmát. :) Én már legszívesebben itt befaltam volna az egészet.
Erre kerül egy újabb sor szeletelt burgonya, az egészet pedig a reszelt cheddar zárja.
Betesszük a sütőbe, és addig sütjük, amíg a sajt szép aranybarna lesz, vagy ahogyan szeretjük. :) Nos nekem itt kellett nagyon-nagyon türelmesnek lennem, hogy ne tépjem fel a sütő ajtaját és habzsoljam be azon nyomban.
Olyan szép és persze finom a pirult sajt.... nyamm. :) Nem maradt más hátra, mint tányérba szedni és egy leheletnyi reszelt cheddarral megszórni még melegében.
Szóval ez lett az én rakott krumplim, jelen pillanatban überel minden eddig elfogyasztott sós egytálételt. :) Persze mindig törekszem ezeket megdönteni. :D
Ami a mennyiségeket illeti, ha egy kis levest is eszünk előtte, akkor akár 4 személynek is elegendő lehet, de ha csak így önmagában, minden nélkül, akkor csak 3 fős ez a tál. Természetesen minden attól függ, kinek mekkora az étvágya. :)
Ahogy írom nektek ezt a bejegyzést, pár órával vagyok ezután az isteni ebéd után, és most nagyon nagyon jól érzem magam, mindegy is...próbáljátok ki. (Hús nélkül külön ajánlom sógornőmnek)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése