2011. június 5., vasárnap

Epres sztracsatella torta


A hétvégére egy kis édességgel készültem, ami szintén epres, úgy látszik csak nem tudunk szabadulni ezektől a finom gyümölcsöktől. És még most is van egy doboz a hűtőben. :)
Nem tudok mit tenni...annyira szeretem ezt a kis piros gyümölcsöt, hogy amíg lehet kapni frisset, mindig késztetést érzek rá, hogy készítsek belőlük valami ínycsiklandozó dolgot. Ezzel persze nem vagyok egyedül, Flóra is a "csapdájába" esett. :)
Ezt a receptet a 2011. májusi Nők Lapja Konyhában találtam (csakúgy mint a joghurtos csirkét is).


Hozzávalók(12 szelethez)

tésztához:
  • 4 tojás
  • 8 dkg cukor
  • 8 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 2 dkg olvasztott vaj vagy 1 ek. olaj
krémhez:
  • 3dl + 1 dl hideg tejszín
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 10 dkg fehér csoki
  • 5 dkg étcsoki
  • 20 dkg eper
  • kevés zselatin fix
tetejére:
  • néhány szem eper

A tésztához különválasztjuk a tojásokat, a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a sárgáját.
Kis fokozaton elkeverjük, majd hozzászitáljuk a lisztet, kakaóport és óvatosan összekeverjük. Egy 22 cm-es kapcsos tortaformába tesszük (előtte kivajazzuk és lisztezzük, vagy tegyünk bele sütőpapírt).
180°C-ra előmelegített sütőbe dugjuk és kb. 25-35 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy megsült-e a tészta. Majd hagyjuk hűlni.
A krémhez először felverjük a 3 dl tejszínt a vaníliás cukorral, majd ezt félretesszük. A fehér csokit egy kis tálba törjük és hozzáadjuk az 1 dl tejszínt, és mikróban vagy gőz fölött összeolvasztjuk őket.
A külön felvert tejszínt és a fehércsokis krémet óvatosan összeforgatjuk, majd egy kicsit kiveszünk belőle, és ehhez hozzáadjuk a zselatin fixet. Nagyon alaposan elkeverjük, majd visszaöntjük a csokis-tejszínes masszához és ott is elkeverjük. Betesszük a hűtőbe.
Az epreket megmossuk és tetszés szerint felvágjuk (én karikákra szeltem). A kihűlt tésztát szépen kirakjuk vele.
Kivesszük a krémet a hűtőből és egyenletesen a tésztára kenjük.
Az étcsokit felolvasztjuk mikróban vagy gőz fölött, és a tejszínes krémre csurgatjuk. Nem kell szépnek lennie. Majd egy evőkanál fejével bele-belenyomkodjuk itt-ott a krémbe, így ilyen fura, kicsit márványos mintát kapunk.
Nekem maradt egy kevés csoki a tálkában, így a díszítésre szánt epreket felvágtam, és a végüket belemártogattam a csokiba, majd hagytam megkötni a hűtőben.
Végül ezzel díszítettem a tortát, szépen körbepakoltam a szélét. Természetesen akármilyen variációt kitalálhatunk.
Végül még betehetjük a hűtőbe, hogy a krém jobban összeálljon. Nagyon finomra sikerült, és valóban hasonlít a sztracsatella fagyira, mert a krém finom lágy, de a tetején megköt a csoki, és minden falathoz jut egy kis darabka kemény csoki. :)
Ha még nem unjátok az epret, feltétlenül próbáljátok ki. :)

Jó étvágyat mindenkinek!

3 megjegyzés: